A népszerű netes társkereső applikáció több mint egy éves lemaradás után távozik az orosz piacról. A Tinder-versenytársak már rég kivonultak a több tízmilliós orosz piacról.
Szerző(k): Horváth BalázsA Nyugat-Európában bevett szokás a jövő évtől itthon is kötelező lesz. A cégek rengeteg plusz nyereségre számíthatnak, a lakosság pedig sokat veszíthet, ha nem viszi vissza a flakonokat.
Szerző(k): Horváth BalázsA klasszikus McDonald’s helyett az orosz Vkuszno i Tocska éttermekben a vásárlók például a BigMac helyett Bikmakot ehetnek, és a Coca-Cola hiányában CoolColát ihatnak. Az eredeti Starbucks logón szereplő sellőt pedig egy hagyományos orosz fejkendőt viselő nőre cserélték le, miközben az orosz Ikea bútorait az orosz rabok szerelhetik össze a börtönökben.
Szerző(k): Horváth BalázsEgy friss kutatás szerint a középiskolások és az egyetemisták a személyes jelenlétet részesítik előnyben, kevésbé preferálják az otthoni munkavégzést. Az év legvonzóbb munkahelyének az Audi Hungáriát választotta a PwC.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonNem a várakozásoknak megfelelően halad a műanyag csomagolások fenntarthatóbbá tételével sok cég, például a Pepsi, a Mars, a Coca-Cola és a Nestlé sem – derül ki egy friss tanulmányból. A Greenpeace kormányzati döntéseket vár, a természetvédelmi szervezet szerint csak így lehet kellőképpen motiválni a vállalatokat.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA PepsiCo Inc. megemelte éves bevételi és nyereség-előrejelzését, mivel könnyedén növeli árait azon a piacon ahol gyakorlatilag csak a Coca-Colával kell érdemben megküzdenie. Az emberek többet esznek otthon, ami hajtja az üdítők és a snackek piacát - írja a European Supermarket Magazine (ESM).
Szerző(k): Szász PéterLényegében kilátástalan helyzetbe kerültek azok a nyugati vállalatok, amelyek kivonultak az orosz piacról, azt és szeretnék, hogy senki se használja illegálisan a márkájukat. Nem számíthatnak az orosz állam segítségére jogaik védelmében.
Szerző(k): Komócsin SándorGreenwashing - új fogalom, azt jelöli, ha valaki környezettudatosabbnak és kevésbé környezetszennyezőnek mondja, mutatja magát, mint amilyen valójában. A Coca-Cola ilyen; bort iszik és ha nem is vizet, de legalább is bő vízzel készített fröccsöt prédikál. Van azonban már olyan szervezet, amely képes volt lebuktatni az üdítőital óriást. Meg a Tesco-t, meg a Proctle and Gambelt, meg az Unilevert - és még másokat is.
Szerző(k): Szabó M. IstvánVéget érhet a magyar-román határon folyó a bevásárlóturizmusnak az a része, amelyben a magyarok a szomszédban szerezték be chipsadómentes áron az üdítőket, ugyanis a román kormány áfaemelésre készül
Szerző(k): Komócsin Sándor