Az elfogadott adótörvények szerint a jövő évtől jelentősen nő a cégautókra kivetett adó összege. Egy átfogó felmérés szerint a hazai cégek nagyon rosszul állnak az elektromos átállás terén, pedig ezzel kikerülhetnék az adóemelés hatásait.
Szerző(k): Vermes ÁdámTöbb autósokat érintő adó is az infláció mértékével nő a következő évtől a kormány által benyújtott adótörvény-módosítás szerint. A vállalkozások azonban még ennél is rosszabbul jártak, ugyanis a cégautóadó mértékét az infláció mértékét jóval meghaladó mértékben tervezi emelni 2025-re a kabinet. Utánajártunk a konkrét számoknak.
Szerző(k): Vermes ÁdámAmellett, hogy több autóval kapcsolatos adó is inflációkövető lesz, a cégautóadó is jelentősen, 20 százalékkal emelkedik. Ez pedig fejfájást okozhat a vállalkozásoknak, mivel az autók fenntartási költségei jelentősen nőhetnek.
Szerző(k): Z. B.Nem akárhogyan szeretné az elektromos autókra való átállást elősegíteni a német kormány.
Szerző(k): Z. B.A cégautók hatékony használatában nagy segítséget nyújthatnak a telematikai vállalatok, amelyek a járművek üzemeltetéséről árulkodó adatok alapján jó tanácsokat adhatnak a takarékosabb vezetésre.
Szerző(k): Komócsin SándorA benzinárstop szabályai szombat délben ismét megváltoztak, azóta még szigorúbban ellenőrzik a forgalmikat. A benzinkutasok magántulajdonosok esetén is azonnal piaci árat számolnak, ha valaki számlát kér - hangzott el az RTL Híradóban.
Szerző(k): Domokos ErikaSzombat déltől a kormány kizárt a magán tulajdonú autósokon kívül szinte mindenkit a 480 literáras hatósági áras üzemanyag-tankolásból. A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke, Ruszin Zsolt szerint a bejelentett üzemanyagárral kapcsolatos közlések és a kormányrendelet szövege súlyos ellentmondásban áll. Ha az üzembentartó kell magánszemély legyen, akkor maradt egy kiskapu.
Szerző(k): Szabó DánielA kormány szombaton bejelentette, hogy a nem magán tulajdonban lévő autók – a taxik kivéltelével – nem tankolhatnak a 480 forintos kedvezményes áron szombat déltől. Több százezer magyar autóst érint a szigorítás, akik már amúgy is jelentős plusz adóterhet kaptak a nyakukba 2022-re. A Napi.hu összeszedte, mi vár most a cégautósokra.
Szerző(k): Szabó DánielA céges autóként használt, zöld rendszámos hibrid meghajtású autók a várakozással ellentétben sokkal többet fogyasztanak, mintha ugyanerre a célra hagyományos motorral felszerelt gépjárműveket használnának.
Szerző(k): Komócsin Sándor