digitalizáció

04.
22.
15:03
Szétszakadhatnak a társadalmak - gyűlnek a sötét felhők

Szétszakadhatnak a társadalmak - gyűlnek a sötét felhők

A digitális átalakulás által hozott gyors változásra gyors választ kellene adni, mert az egyre inkább a társadalmak szétszakadását eredményezi. Ehhez azonban olyan rendszereket kellene teljesen átformálni, mint az oktatás, a tb-rendszerek, munkaügyi szabályozások - ezek ugyanis gyorsuló ütemben válnak elavulttá a gyorsan átalakuló foglalkoztatási formák fényében, a munkavállalók pedig emiatt egyre kiszolgáltatottabbakká válnak. E problémák megoldására néhány ötletet egy brüsszeli konferencián vetettek fel.

Szerző(k): Szabó Zsuzsanna
04.
21.
09:58
Ebben nagyon le van maradva Magyarország

Ebben nagyon le van maradva Magyarország

Bár számos szervezet már alkalmazza az új technológiákat belső ellenőrzési, kockázatkezelési és megfelelőségi funkciói részeként, az ebből származó előnyöket mégsem sikerült teljes mértékben a digitális átalakulásba történő beruházásokkal kapcsolatos döntések szolgálatába állítani – mutat rá a PwC Risk In Review című legfrissebb globális tanulmánya.

Szerző(k): Dzindzisz Sztefan
04.
05.
12:04
Lábon lövik magukat a cégek, akik erre nem figyelnek

Lábon lövik magukat a cégek, akik erre nem figyelnek

A médiafogyasztóknak néha fel sem tűnik, de máskor botrányokhoz vezet egy-két rosszul elhelyezett hirdetés. A légi szerencsétlenségek mellett virító repülőjegyhirdetés, vagy a terrortámadásról szóló hírbe becsúszott fekete pénteki akciók reklámja nemcsak ízléstelen, de hatalmas kárt okozhat egy-egy márkának. A hazai hirdetési piacon a márkabiztonság ezen aspektusára egyelőre kevés cég figyel, pedig az Indamedia Sales és a Whitereport közös kutatása alapján itthon sem vehetik ezt félvállról sem a legnagyobb, sem a legkisebb márkák. A kvalitatív felmérés eredményeiről, valamint a brand safety fontosságáról beszélgettünk Incze Kingával, a szakértői interjúk készítőjével.

Szerző(k): Szabó Dániel
04.
01.
14:15
Új SAP-vezető: van, amivel most kell foglalkozni, nem két-három év múlva

Új SAP-vezető: van, amivel most kell foglalkozni, nem két-három év múlva

Az SAP Hungary Kft. éléről tavaly év végével leköszönő Ablonczy Balázs a lehetséges utódjául jelölte Pintér Szabolcsot, amivel a német anyacég vezetése is egyetértett. Ők is évek óta ebbe az irányba terelgették a céghez 2007 óta lojális menedzsert. A kereskedői ranglétrát megmászó új ügyvezetőt elsőként a Napi.hu kérdezhette.

Szerző(k): Szabó M. István
03.
30.
10:27
A cégek már értik a jövőt és költenek rá

A cégek már értik a jövőt és költenek rá

A cégek több mint 80 százaléka a következő egy évben növeli befektetéseit a digitális technológiákba - derül ki a The Economist Intelligence Unit és a DXC Technology informatikai szolgáltató cég közös globális kutatásából az MTI szerint.

Szerző(k): Szabó Dániel
03.
22.
15:10
Nagy változásokat ígér az egészségügyben az ÁEEK

Nagy változásokat ígér az egészségügyben az ÁEEK

Megújulnak az egészségügyi ellátórendszer pénzügyi irányítási és közigazgatási funkciói, ezáltal például csökkennek majd az engedélyezési eljárásokkal kapcsolatos adminisztrációs terhek - adta hírül az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK).

Szerző(k): Szabó Zsuzsanna
03.
22.
08:55
"Ha egy mondatban el tudod mondani, mi a munkád, akkor a robotok el fogják venni"

"Ha egy mondatban el tudod mondani, mi a munkád, akkor a robotok el fogják venni"

A digitalizáció és a cégeken belüli munkaszervezés kérdéseinek fontosságát jelezve egy, a munkája során mesterséges intelligenciát is alkalmazó ügyfélszolgálati robot konferálta fel a Magyar Telekom Most Fórumsorozatának második rendezvényét. Az álláspiaci fejlesztésekről szóló, az új megoldásokban jártas iparági szereplőkkel folytatott panelbeszélgetés vezetését azonban végül emberre bízták a szervezők.

Szerző(k): Szabó M. István
03.
06.
07:08
Erre adna pénzt az EU - íme, Brüsszel javaslatai

Erre adna pénzt az EU - íme, Brüsszel javaslatai

A Magyarországról szóló, nemrégiben megjelent országjelentésben az Európai Bizottság javaslatokat fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy a kohéziós politika keretében hazánknak kiutalt pénzeket a következő hétéves költségvetési időszakban milyen főbb prioritások mentén kellene elkölteni.

Szerző(k): Szabó Zsuzsanna
02.
27.
17:05
Fokozódik a digitális veszély

Fokozódik a digitális veszély

Tavaly ismét nőtt a magyarországi reklámipar: a több mint hétszázalékos bővülés 260 milliárd forintos árbevételt jelentett. A legdinamikusabban a digitális piac nőtt, 14 százalékkal - és ebből döntő részt hasítottak ki a multinacionális cégek.

Szerző(k): Szakonyi Péter
02.
27.
10:59
Digitalizáció? Már nem az informatikai fejlesztés a legfontosabb a magyar cégeknek

Digitalizáció? Már nem az informatikai fejlesztés a legfontosabb a magyar cégeknek

Az előző negyedévi megingást (72 százalék) követően megugrott a kkv-k beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek 78 százaléka tervez valamilyen fejlesztést – derül ki a K&H kkv bizalmi index legutóbbi adataiból. A legtöbben gépeket, berendezéseket vásárolnának.

Szerző(k): Dzindzisz Sztefan