Megkezdődött a dinnyeszüret, de a hazai görögdinnye még szeptemberben is elérhető lesz az üzletekben, piacokon. Az átlagos dinnyefogyasztás 10 kg/fő/év; egyre népszerűbbek a többféle formájú és a magnélküli dinnyék - derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképéből.
Szerző(k): Domokos ErikaAz időjárás a korábbiaknál is nagyobb kihívás elé állította idén a görögdinnye-termelőket, a gazdák ennek ellenére jó-közepes termésben bíznak. A főszezon a jövő hét végén kezdődik meg, amikor a szabadföldi dinnye is megjelenik a kínálatban.
Szerző(k): Domokos LászlóMár kapható a magyar sárgadinnye az áruházakban és piacokon, néhány hét múlva pedig nagyobb mennyiségben, a szabadföldi is elérhető lesz - adta hírül a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).
Szerző(k): Szász PéterA húsvét utáni fagyok megtizedelték a görögdinnye ültetvényeket, de a gazdák újraültettek, és így már van ok a bizakodásra a dinnyetermést illetően – mondta Göcző Mátyás, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének társelnöke a Kossuth Rádióban.
Szerző(k): Szász PéterSzlovákiában a mag nélküli dinnyét keresik a vásárlók, ám sokszor úgy érzik, hogy becsapják őket, mert az ilyen gyümölcsben is találnak magot. Az igazság ennél kissé bonyolultabb.
Szerző(k): Barabás JúliaKedvezőtlen folyamatok indultak el a magyar görögdinnye piacán: bár a termés minőségével az idén sem volt probléma, a külpiacokon kisebb mennyiséget tudtak értékesíteni a gazdálkodók - idézi a Magyar Nemzet cikkét az MTI.
Szerző(k): Szepesi AnitaDinnyefogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrármarketing Centrum (AMC), az akcióval az idén hosszabb dinnyeszezonra szeretnék felhívni a figyelmet.
Szerző(k): Domokos ErikaMegemelte a görögdinnye kilogrammonkénti árát 20 forinttal 119 forintra a Lidl, miután a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Dinnyetermelők Egyesülete is tiltakozott, amiért az áruházlánc alacsony áron kínálta a gyümölcsöt - írja az MTI.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaA Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) álláspontja szerint a Lidl Magyarország a hazai dinnyeszezon közepén felelőtlen, árletörő akciót hirdetett, és a dinnyét olcsó, vevőcsalogató reklámeszköznek tekinti. A kiskereskedelmi lánc ezzel bedöntheti a magyar dinnyetermelést és lehetetlenné teszi a minőségi dinnye előállítását - vélik.
Szerző(k): K. Kiss Gergely