Mintha a divatiparnak nem lenne elég az utóbbi hónapok logisztikai problémája, még a gyapotár-emelkedéssel is szembe kell nézniük. A gyenge betakarítási szezon mellett a kínai régióval szembeni szankciók is nehezítik az ellátást.
Szerző(k): Tér DiánaNem okozott meglepetést a Dior, a Louis Vuitton és a Givenchy tulajdonosa. Az LVMH friss jelentése szerint ugyanis kétszámjegyű növekedést könyveltek el, ami túlszárnyalta az elemzői várakozásokat.
Szerző(k): Tér DiánaÖsszeomlóban a globális ellátási láncok, és 10 éves csúcsán áll a pamut ára is. Utóbbi leginkább annak köszönhető, hogy az európai és az amerikai gyártók nem vásárolhatnak gyapotot az ujgurok lakta Hszincsiang kínai régióból, ahol a kommunista karhatalom rabszolga munkára kényszeríti a muszlim kisebbséget. A végeredmény az, hogy hiány van a piacokon, amit tovább ront az ázsiai gyártósorok leállása is.
Szerző(k): Szabó DánielNagymértékben csökkenteni kell a divatipar ökológiai lábnyomát, ezért új megközelítésből törekszik a klímapozitív üzleti modell kiépítésére a hamarosan Magyarországon is megjelenő Zalando.
Szerző(k): Tér DiánaA Benettonhoz hasonló divatmárkák egyre inkább elfordulnak a világméretű ellátási láncoktól és az ázsiai olcsó gyártási központoktól, ami a Covid-19 világjárvány maradandó örökségének bizonyulhat. A világ divatiparát most erősen megviseli a szállítmányozási piac túlterheltsége, az alapanyagárak emelkedése. Vagy hiány lesz a következő hónapokban a ruhaboltokban, vagy jelentős drágulás.
Szerző(k): Szabó DánielAz Yves Saint Laurent és a Brioni divatház sem használ többé állati szőrmét, ezzel tovább szűkült az a kör, melynek tagjai dacolnak az új idők új kihívásaival - közölte a Reutersre hivatkozva az MTI.
Szerző(k): Szabó M. IstvánIdén ősszel is lesz pénzeső a a HFDA Startup Program keretében a legígéretesebb fiatal divat-design startupvállalkozóknak: díjmentes üzletfejlesztési képzést és akár 20 millió forintos befektetési lehetőséget is kaphatnak. Elsősorban azokat az egyedi ötleteket keresik a programban, amelyek később a nemzetközi piacokon is megállhatják a helyüket.
Szerző(k): Molnár CsabaBefejezi működését a Je Suis Belle divatmárka. A főképp kézimunkával dolgozó társaság már tavaly kénytelen volt bezárni budapesti boltját a pandémia miatt megváltozott üzleti környezetben, de akkor a tulajdonosok még bizakodóak voltak és a webshopra helyezték a fókuszukat. A remények azonban most szertefoszlottak.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAz adidas 2,5 milliárd dollárért (2,1 milliárd euró, 740 milliárd forint) eladja a Reebokot - jelentette be csütörtökön a sportszergyártó.
Szerző(k): Szabó Zsuzsanna