Összesen 95 milliárd dollárra értékelték a befektetők legutóbbi tőkeemelési körében a Stripe nevű céget,ezzel a fintech-vállalat lett a valaha volt legértékesebb privátcég a Szilícium-völgyben. Többet ér, mint annak idején a Facebook vagy az Uber,a tőzsdére lépese előtt. A pénzre nincs is igazán szükségük, de addig akarták kihasználni a nagy befektetői étvágyat, amíg lehet.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásA BRFK helyénvalónak ítélte, hogy az Alza.hu csomagátvevőpontként nyitva tartja budapesti bemutatótermét - tudta meg a Napi.hu a cég vezetőjétől. A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) állásfoglalása szerint ugyanakkor azok az üzletek, amelyek március 8-tól zárva tartásra lettek kötelezve, még átvevőpontként sem működhetnek. Az Alza.hu mellett egyébként több nagy kereskedelmi hálózat is üzemeltet átvevőpontot, annak ellenére, hogy tevékenységi körük alapján érintik őket a korlátozások. A kormányzat egyelőre nem tett pontot a jogértelmezési vita végére, annyi azonban bizonyos: mindig az ellenőrző hatóság bírálata a döntő.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA fogyasztók nagyon jelentős részének vásárlási szokásait alapjaiban változtatta meg a pandémia: az online vásárlók harmada úgy véli, hogy a jövőben már soha nem fog ugyanúgy vásárolni, mint 2020 előtt. Az e-kereskedők többnyire előnyt kovácsoltak a vírushelyzetből, akik azonban nem alkalmazkodtak időben a fogyasztói és keresleti változásokhoz, idén óriási lemaradásokkal indulnak.
Szerző(k): Molnár CsabaEgyre erősebb az IKEA az online értékesítésben, de továbbra is a hagyományos vásárlásból érkezik a nagyobb bevétel - írja a Világgazdaság.
Szerző(k): Szász PéterKomoly próba elé állította a csomagküldőcégeket és az online kereskedőket az idei karácsonyi szezon is. Aki nem fogadta meg az intelmeket és nem rendelt időben, könnyen ajándék nélkül maradhat 24-én. A helyzetet olyan bosszantó hibák, apró trükkök és hazugságok súlyosbítják, amelyek miatt továbbra is sokan ódzkodnak még az online vásárlástól.
Szerző(k): Szász Péter, Szabó M. IstvánNem gyengül az internetes vásárlás, sőt egyre nagyobb tempót diktál. Akik korábban kényszerből mentek webshopba, mostanra stabil netes fogyasztókká váltak. Egy év alatt 6-ról 8,5 százalékra ugorhat az e-kereskedelem részaránya a kiskereskedelmi forgalomban.
Szerző(k): Molnár CsabaHiába állhatna talpra a kiskereskedelem Németországban a karácsonynak köszönhetően, komoly problémákat okoz, hogy akadozik az áruk utánpótlása Ázsiából. Problémák vannak a szállítási láncokban, és ezek nem is oldódnak meg egy csapásra.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásMagyarországon 3,2 millió magyar vásárol aktívan online, 30 százalékuk a 30-35 év közötti, 24 százalékuk az ötvenes korosztályból kerül ki, átlagéletkoruk 39 év, a vásárlók 74 százaléka városlakó, 84 százalékuk pedig minimum érettségivel rendelkezik - derül ki a Fizetési Élmény Riportból, amit pénteken juttattak el az MTI-nek.
Szerző(k): Szabó DánielTavaly decemberben jelent meg hazánkban a cseh gyökerű kifli.hu online élelmiszer-kereskedelmi hálózat, amelynek specialitása, hogy nagy teret biztosít a különféle háztáji és kézműves termékeknek. A cég idén, a január-februári csöndes bevezető időszak után márciusban - a Covid-19 járvány első hulláma idején - hirtelen azzal szembesült, hogy forgalma nagyjából a 10-szeresére ugrott, ami igen nagy megterheléssel járt. Végül sikerült lépést tartani a robbanással és a növekedés azóta is folyamatos - hangzott el a vállalat sajtótájékoztatóján
Szerző(k): K. Kiss Gergely