Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését - állapította meg az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál az oldal legkeresettebb termékeinek éves árváltozását vizsgálva.
Szerző(k): Domokos LászlóOlyan sokat interneteznek a magyarok, hogy még az uniós átlagot is meghaladja a világhálót böngészők aránya. Már a háztartások 91 százaléka rendelkezik valamilyen internetes hozzáféréssel, de csak a nethasználók ötöde intézte a víz, gáz- vagy áramszolgáltatással kapcsolatos ügyeit a neten.
Szerző(k): Koncsek RitaSzerbiában gyors ütemben fejlődik az online kereskedelem, ám így is messze van a régiós átlagtól, és az ország lakónak csak viszonylag kicsi hányad fordul meg a világháló boltjaiban és áruházaiban.
Szerző(k): Komócsin SándorA vásárlók számára a szállítás gyorsasága és a biztonság egyaránt fontos szempontok az online vásárlásnál, így a webáruházak sikerében meghatározó lehet, hogy milyen futárszolgálatot választanak. A több ezer hazai webáruházzal dolgozó Packeta szakemberei hét pontban foglalták össze, mire érdemes figyelnie egy online kereskedőnek az automatahálózattól a mobilapplikációig.
Szerző(k): Molnár CsabaDrasztikusnak mondható tempóban növekszik az elérhető csomagautomaták száma Magyarországon, amik szépen lassan kiszoríthatják a klasszikus csomagkihordásokat. Az eMAG már egymagában több mint félezer automatát működtet, de 2 éven belül az ötezredik automata felé közeledhetünk. A jelenség fő kiváltói a válság, a háború, és a rugalmasság.
Szerző(k): Sasvári MarcellAz orosz-ukrán háború és az energiaárak megugrása következményeként várhatóan komoly áremelkedés jöhet az online kereskedők házhozszállítási díjainál. Ezért a csomagautomata-szolgáltatók nagyon jelentős ügyfélkört szipkázhatnak el a házhozszállítást végző futárcégektől, mivel utóbbiak esetében sokkal jelentősebb az üzemanyagár szerepe a költségek szerkezetében - hangzott el egy háttérbeszélgetésen.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA Glami divatkereső tovább terjeszkedik Európában, a tech cég most Olaszország legnagyobb ágazati gyűjtőoldalát vásárolta fel.
Szerző(k): Tér DiánaNagy visszhangot vetett a Zara májusban bevezetett, 1.95 fontos (kb. 900 Ft) díja, amely azokra a termékekre vonatkozik, amelyet a vevők külső visszavételi pontokra küldenek vissza Nagy-Britanniában. A cég ezt előzetesen be sem jelentette, hanem mindjárt alkalmazni kezdte május 3-án, így egy online vásárlás a boltihoz képest 5,9 fontos többletköltséggel jár, amennyiben a nem megfelelő termékeket ilyen módon küldi vissza a vásárló - írja a kosarertek.hu.
Szerző(k): Szász PéterAz elmúlt két évben Magyarországon is nagy lökést kapott az e-kereskedelem, a hazai vásárlók is egyre többször és több mindent rendelnek online, sok webáruház azonban még mindig a hazai szegmensben erős és több okból kifolyólag nem lép a nemzetközi színtérre.
Szerző(k): Tér Diána