A német törvényhozás alsóháza (Bundestag) pénteken elfogadta a külföldieket terhelő autópályadíjról szóló törvényt, amely szerint 2016-tól a német autópályák használatáért fizetni kell a személyautóval vagy lakóautóval közlekedőknek.
Szerző(k): Inforádió, MTIEgy napokban megjelent kormányrendelet lehetővé teszi, hogy mozgáskorlátozott emberek útdíj-kompenzációt kapjanak. A nagylelkű döntés azonban a mintegy negyedmillió mozgáskorlátozott emberből legfeljebb néhány száz főt érinthet, miközben a mozgássérültek közlekedését súlyosan megnehezítő, 2011-től bevezetett kormányzati intézkedések változatlanul érvényben vannak, és ez idő alatt a kabinet alig tett valamit a közösségi közlekedés akadálymentesítéséért - hívja fel a figyelmet a MEOSZ.
Szerző(k): EconomxÖsszesen 890 ezer megyei e-matricát vettek az autósok március 15-ig, és közel 18 ezer visszaváltását kezdeményezték a vasárnap éjfélkor lejárt határidőig, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NUSZ) Zrt. tájékoztatása szerint.
Szerző(k): portfolio.hu, MTIÖsszesen 890 ezer megyei e-matricát vettek az autósok március 15-ig, és közel 18 ezer visszaváltását kezdeményezték a vasárnap éjfélkor lejárt határidőig - tájékoztatta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NUSZ) Zrt. hétfőn az MTI-t.
Szerző(k): MTIA feleslegessé vált megyei e-matricák visszaváltása március 15-én éjfélig kezdeményezhető.
Szerző(k): MTICsaknem 830 ezer megyei e-matricát vettek és 13 ezret váltottak vissza az autósok február végéig. A januári jogosulatlan úthasználat miatt mintegy 3500 pótdíjfizetési felszólítást küldtek ki.
Szerző(k): MTIA januári próbaüzemben csak gyűjtötte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NUSZ) Zrt. a jogosulatlan úthasználattal kapcsolatos adatokat, azok összesítése folyamatban van, januárban nem küldtek ki fizetési felszólítást az e-matrica nélkül autózóknak - közölte a NUSZ.
Szerző(k): MTI-EcoBevételi szempontból eddig vitathatatlanul jól teljesít az átalakított útdíjrendszer: többet fizetnek az autósok, furgonosok és kamionosok is. Főként azok választották a fizetős útszakaszok elkerülését, akik csak alkalmanként járnak arra, az ingázók inkább megvették a megyei matricát.
Szerző(k): Ádám ViktorAz Útalap 1999-es megszüntetésével eltűnt a biztos háttér a közútfenntartási kiadások mögül, így az útépítések finanszírozása az uniós és költségvetési források függvénye. Ennek ellenére az útalap egykori bevételeit az autósok ma is fizetik azon évi 170-180 milliárd forint mellett, ami a sztrádabevételekből kerül a költségvetésbe. Ugyanakkor egy létező forgatókönyv szerint felmerült, hogy a teljes úthálózat használatát díjkötelessé tegyék.
Szerző(k): Papp Zsolt