e-matrica

05.
21.
07:11
Autópálya-matricák: durva drágulásra készülhetnek az autósok?

Autópálya-matricák: durva drágulásra készülhetnek az autósok?

Az ideihez képest több mint harmadával nagyobb bevétellel számol e-matricából avagy időalapú autópálya-matricából a 2016-os költségvetés, miközben a kamionok után a 2015-re előirányzottnál kevesebb használatarányos e-útdíjjal terveznek. A rendszer működtetése is többet visz majd el, de nem lesz akkora ugrás, mint az idén volt. Lelőjük a poént: a puszta számok ellenére sem biztos, hogy az autósoknak többet, a kamionosoknak pedig kevesebbet kell fizetniük, mint az idén.

Szerző(k): Ádám Viktor
03.
27.
19:34
A külföldi autósoknak is fizetni kell a német sztrádákon

A külföldi autósoknak is fizetni kell a német sztrádákon

A német törvényhozás alsóháza (Bundestag) pénteken elfogadta a külföldieket terhelő autópályadíjról szóló törvényt, amely szerint 2016-tól a német autópályák használatáért fizetni kell a személyautóval vagy lakóautóval közlekedőknek.

Szerző(k): Inforádió, MTI
03.
25.
21:59
Útdíj: a kormány megint \"nagyot segített\" a rászorulókon

Útdíj: a kormány megint \"nagyot segített\" a rászorulókon

Egy napokban megjelent kormányrendelet lehetővé teszi, hogy mozgáskorlátozott emberek útdíj-kompenzációt kapjanak. A nagylelkű döntés azonban a mintegy negyedmillió mozgáskorlátozott emberből legfeljebb néhány száz főt érinthet, miközben a mozgássérültek közlekedését súlyosan megnehezítő, 2011-től bevezetett kormányzati intézkedések változatlanul érvényben vannak, és ez idő alatt a kabinet alig tett valamit a közösségi közlekedés akadálymentesítéséért - hívja fel a figyelmet a MEOSZ.

Szerző(k): Economx
03.
17.
09:30
Megvan, hány megyei matricát váltottak vissza

Megvan, hány megyei matricát váltottak vissza

Összesen 890 ezer megyei e-matricát vettek az autósok március 15-ig, és közel 18 ezer visszaváltását kezdeményezték a vasárnap éjfélkor lejárt határidőig, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NUSZ) Zrt. tájékoztatása szerint.

Szerző(k): portfolio.hu, MTI
03.
16.
17:50
Útdíj: közel 18 ezer e-matricát váltottak vissza

Útdíj: közel 18 ezer e-matricát váltottak vissza

Összesen 890 ezer megyei e-matricát vettek az autósok március 15-ig, és közel 18 ezer visszaváltását kezdeményezték a vasárnap éjfélkor lejárt határidőig - tájékoztatta a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NUSZ) Zrt. hétfőn az MTI-t.

Szerző(k): MTI
03.
13.
08:17
Autósok figyelem - fontos határidő közeleg

Autósok figyelem - fontos határidő közeleg

A feleslegessé vált megyei e-matricák visszaváltása március 15-én éjfélig kezdeményezhető.

Szerző(k): MTI
03.
02.
19:29
Útdíj - akár néhány percen múlhat a bírság

Útdíj - akár néhány percen múlhat a bírság

Csaknem 830 ezer megyei e-matricát vettek és 13 ezret váltottak vissza az autósok február végéig. A januári jogosulatlan úthasználat miatt mintegy 3500 pótdíjfizetési felszólítást küldtek ki.

Szerző(k): MTI
02.
16.
18:08
E-útdíj - januárban még nem küldtek felszólítást

E-útdíj - januárban még nem küldtek felszólítást

A januári próbaüzemben csak gyűjtötte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NUSZ) Zrt. a jogosulatlan úthasználattal kapcsolatos adatokat, azok összesítése folyamatban van, januárban nem küldtek ki fizetési felszólítást az e-matrica nélkül autózóknak - közölte a NUSZ.

Szerző(k): MTI-Eco
02.
12.
12:51
Bejött a kormány terve, megfizetnek az autósok

Bejött a kormány terve, megfizetnek az autósok

Bevételi szempontból eddig vitathatatlanul jól teljesít az átalakított útdíjrendszer: többet fizetnek az autósok, furgonosok és kamionosok is. Főként azok választották a fizetős útszakaszok elkerülését, akik csak alkalmanként járnak arra, az ingázók inkább megvették a megyei matricát.

Szerző(k): Ádám Viktor
02.
11.
07:12
Duplán fizettetne a kormány az autósokkal sarcot

Duplán fizettetne a kormány az autósokkal sarcot

Az Útalap 1999-es megszüntetésével eltűnt a biztos háttér a közútfenntartási kiadások mögül, így az útépítések finanszírozása az uniós és költségvetési források függvénye. Ennek ellenére az útalap egykori bevételeit az autósok ma is fizetik azon évi 170-180 milliárd forint mellett, ami a sztrádabevételekből kerül a költségvetésbe. Ugyanakkor egy létező forgatókönyv szerint felmerült, hogy a teljes úthálózat használatát díjkötelessé tegyék.

Szerző(k): Papp Zsolt