Frappáns trükköt eszelt ki a német közlekedési minisztérium arra, hogy a külföldi autósoktól díjat szedjenek a németországi autópályák használatáért, miközben a hazaiak nem fizetnek. Megkerülték a diszkriminációt tiltó uniós szabályt.
Szerző(k): EconomxSzeptembertől TakarékMatrica néven feléleszti az egykori takarékbélyeget a TakarékPont hálózata, céljuk a fiatalok megtakarítási hajlandóságának erősítése - közölte a TakarékBank.
Szerző(k): EconomxSzemélygépkocsiknak a most 95 euróba kerülő éves matrica ára 20 euróval nő, s drágább lehet a sztráda a motorkerékpárosoknak is Szlovéniában.
Szerző(k): Szabó MártaA mobiltelefon-szolgáltatók tájékoztatása szerint műszaki meghibásodás miatt átmenetileg nem lehet SMS-ben matricát venni - tette közzé az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. a honlapján szerda délután.
Szerző(k): MTIAmíg korábban fél év alatt tízmilliárd forintot fizettek a teherautósok a sztrádák használatáért, az e-útdíj-rendszerben ez az összeg egy hónap alatt befolyt az ÁAK adatai szerint.
Szerző(k): Diószegi JózsefAz autósok változatlanul e-matricával használhatják a díjköteles utakat - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Szerző(k): NAPIA szlovén kormány úgy döntött, hogy nem egészen egy éven belül ismét emeli a személyautók útdíját, amit ott mindenkinek minden évben egyszer be kell fizetnie. A bevételt ráadásul jelenleg nem az utak fenntartására fordítják.
Szerző(k): NAPIAz e-útdíj idénre már kútba esett. Az ÁAK új matricákkal vezetne be a teherautók számára.
Szerző(k): NAPIElméletileg a teherautók számára érvényes e-matrica díjának megemelésével lehetne a leggyorsabban orvosolni az e-útdíj problémát, erre azonban az uniós szabályok miatt nincs mód, így valami más és gyors megoldást kellene bevetni. Például további főutakra is kiterjeszthetnék a díjszedést.
Szerző(k): Ádám Viktor, Diószegi József