A matricás rendszer részbeni továbbélésével indulhat júliustól a használatarányos e-útdíj a most közzétett rendelettervezet szerint.
Szerző(k): NAPIElképzelhető, hogy a vizitdíj-automatákhoz hasonló berendezéseken vehetnek majd szakaszjegyet a kamionosok az útdíjrendszer elindulása után.
Szerző(k): MTIEgyre jobban szorítja az idő az útdíjtörténet szereplőit, a fuvarozók - akik közül jópárat kivéreztethet az új költségelem - a pontos feltételek híján szerződéseiket sem tudják újratárgyalni. Az érdekképviseletek a teljes díjbevétel 10 százalékát kérik kompenzációra fordítani a kormánytól. Érdemi inflációs hatása várhatóan nem lesz az útdíjnak.
Szerző(k): Ádám ViktorElőrukkolt a kormány az e-útdíj-törvény tervezetével. Ez lehetővé teszi egy külön zöld tarifarendszer későbbi kialakítását, illetve rendelkezik arról, hogy az ellenőrzés részben a rendőrség dolga is lesz. A jogszabály rendelkezik arról is, hogy mire lehet felhasználni a bevételeket és mekkora büntetéssel számolhatnak a renitensek.
Szerző(k): NAPIA legmagasabb lehetséges összeget kell majd fizetni a teherautók után az utak használatáért az új elektronikus útdíj rendszer júliusi életbe lépése után, az ORFK-nak pedig autókat kell vásárolnia, hogy minél kevesebb legyen a bliccelő.
Szerző(k): Diószegi JózsefJármű- illetve személyazonosításban jártas az a cég, amelyik szerepet kapott az elektronikus útdíj rendszer kiépítésében.
Szerző(k): Diószegi JózsefSzerződést kötött az i-Cell és az ARH társaságból álló, kizárólag magyar tulajdonú konzorciummal az elektronikus útdíjrendszer (e-útdíj) megvalósítására az Állami Autópálya Kezelő Zrt. április 19-én - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Szerző(k): InforádióAz eredeti útdíjtenderen elindult kínai CITCC és Synergon Integrator is tűzközelbe kerülhet korábbi partnerük, az i-Cell kiválasztása nyomán. A bevezetési határidő csak egyszerűbb és olcsóbb technikai megoldásokkal tartható, így nem kizárt, hogy a jelenlegi matricás rendszert papíralapú nyilvántartással egészítik ki.
Szerző(k): Diószegi JózsefMegint van gazdája az elektronikus útdíjrendszernek, a Népszabadság úgy tudja: a Getronics Kft. januári visszalépése után négy hónappal az i-Cell Kft. és szövetségesei kaphatnak lehetőséget az ország 6 318 kilométernyi közútját lefedő hálózat kiépítésére.
Szerző(k): MTI