Naponta 470 milliót bukhat az állam, ha csúszik az elektronikus útdíjfizetési rendszer kiépítése.
Szerző(k): Diószegi JózsefMég ki sem írták az elektronikus útdíj tendert, de a gráci központú EFKON már jelezte indulását.
Szerző(k): Diószegi JózsefAzt, hogy pontosan mikor jelenik meg az elektronikus útdíj (ED) kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési pályázat, nem árulták el a beruházásért felelős Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) zrt.-nél, ám lapunk kérdésére elmondták, az ÁAK jogi, műszaki és pénzügyi szakértők bevonásával jelenleg is dolgozik a tender kidolgozásán.
Szerző(k): Diószegi JózsefEgyetlen ajánlattevőként a MultiContact - Clarity Konzorcium nyerte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. által kiírt, Az Elektronikus Útdíjszedési Rendszer (ED) bevezetéséhez kapcsolódó pénzügyi és műszaki szakértői szolgáltatások nyújtása című hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzést.
Szerző(k): MTIAz ősszel a parlament elé kerül az elektronikus útdíjról szóló törvény, amelynek bevezetését eredetileg jövő júliusra tervezeték.
Szerző(k): Papp ZsoltÚjra lendületet kaphatnak a használatarányos útdíjrendszerrel kapcsolatos tárgyalások.
Szerző(k): Ádám ViktorIránymutatást adott ki az Európai Bizottság hétfőn Brüsszelben, egyebek közt arra figyelmeztetve az európai uniós tagországokat, hogy az EU jogszabályainak értelmében az útdíjrendszerek nem különböztethetik meg hátrányosan a külföldi autósokat.
Szerző(k): MTINem tűnnek reálisan teljesíthetőnek a kormány e-útdíj bevételi tervei, ráadásul kiderült, hogy a Széll Kálmán terv 2.0-ban szereplő 150 milliárdos összegnél is többet vár majd az állam az úthasználóktól. Az ismert elképzelések alapján az országon átrobogó kamionokat a sok esetben jelenlegi tarifa tízszeresével terhelnék meg. Az autósok és buszosok számára viszont még évekig maradhat a már ismert matricás rendszer.
Szerző(k): Ádám ViktorMegszakadtak a fuvarozók és a kormány között az e-útdíj bevezetése és annak kompenzálása ügyében folytatott egyeztetések. A vállalkozások azt szeretnék elérni, hogy a tőlük beszedett többletdíjak mintegy felét forgassák vissza a versenyképesség javítására.
Szerző(k): Ádám Viktor