Helyesnek bizonyultak a Napi.hu értesülései, jelentősen növekednek a fuvarozók útdíjterhei.
Szerző(k): Ádám ViktorÚjabb meglepő elemmel egészült ki a 2015-ös költségvetési kirakósjáték: a kormány az ideihez képest egyharmadával több bevételt tervez e-útdíjból beszedni jövőre, vagyis a hazai és külföldi fuvarozóknak 50 milliárd forintos többletkiadással kell számolniuk - értesült a Napi.hu.
Szerző(k): Ádám ViktorAz Országgyűlés hétfői döntése értelmében elengedik azokat a bírságokat, amelyeket az elektronikus útdíj bevezetési időszakában még gyakorlatlan fuvarozókra téves bevallás miatt róttak ki. Összesen kétmilliárd forintról van szó.
Szerző(k): MTIAz e-útdíj ellenőrzésére telepített kamerarendszert is bevetné az adóhatóság, nem csak a kamionosokkal szemben.
Szerző(k): EconomxMeglehetősen laza ellenőrzési hálóval indult tavaly nyáron az e-útdíj-rendszer, a rendőrség pedig csak október-novemberben rótta ki az első bírságokat. Az azóta kiszabott büntetések közel 90 (!) százalékát a hazai fuvarozók hozták össze, ám egy részük összesen kétmilliárd forintot visszakaphat.
Szerző(k): Ádám ViktorEgy-egy fuvarvállalkozás akár több tíz millió forint olyan útdíjbírságot is visszakaphat, amelyet a rendszer tavaly nyári indulása óta eltelt 9 hónap alatt gyűjtött be. A szaktárca szerint ezzel jónéhány céget mentenek meg a csődtől, a parlament ősszel dönt a törvénymódosításról.
Szerző(k): Ádám ViktorA Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. által, az on-line bankkártyás fizetéshez (VPOS) szükséges banki szolgáltatásokra kiírt tendert, egyedüli ajánlattevőként az OTP Bank Nyrt. nyerte meg.
Szerző(k): MTI-EcoKötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen a múlt héten az Európai Bizottság az e-útdíjrendszer kialakításának módja valamint több irányelv nem megfelelő átültetése miatt, emellett pedig a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvényt is összeegyeztethetetlennek tartja a bizottság az uniós joggal - derül ki az Európai Bizottság honlapjára kedden feltöltött adatokból.
Szerző(k): MTIAz NFM tervei szerint 12 milliárdért fejlesztenék e-matrica és e-útdíj rendszert, az ellenőrző kapuk traffipaxként is működnének - mindezt nyílt közbeszerzési eljárás nélkül. A mentesítést megkapta az NFM, annak ellenére, hogy Kósa Lajos Fidesz alelnök, a honvédelmi bizottság elnöke is aggályosnak tartja adatvédelmi szempontból a felálló rendszer működtetését.
Szerző(k): Papp Zsolt