Több megkerülhetetlen gazdasági téma is terítékre kerülhet a Kormányinfón.
Szerző(k): T. E.Az EVE Power benyújtotta debreceni beruházásához kapcsolódóan iparbiztonsági jelentését a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatalhoz, a környezetvédelmi hatósági eljárás megindítását követően.
Szerző(k): Farkas TiborA Stop Shop a Parkl Digital Technologies segítségével újítja meg teljes, 116 töltőpontból álló töltőinfrastruktúráját.
Szerző(k): Farkas TiborA napelemekkel felszerelt Szent Erzsébet hajót vízre bocsátották, jelenleg a tesztelése zajlik, jövőre már szeli is a habokat.
Szerző(k): S. A. S.Az EVE Power még 2023 májusában jelentette be Debrecenben, hogy a BMW Group beszállítójaként hengeres akkumulátorcellákat gyártanak majd az elektromos autók számára. A cölöpözés idén júliusában kezdődött meg, nemrég pedig a vállalat benyújtotta kérelmét az egységes környezethasználati engedély (IPPC) megszerzése érdekében a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatalhoz.
Szerző(k): Farkas TiborA BMW, a Mercedes-Benz és a Volkswagen is szenved, ám Kína mellett nincs életképes alternatívájuk hasonló volumen és nyereség elérésére. A németek nem adják fel, még több erőforrást mozgósítanak. Ez azonban nehéz harcnak tűnik, mivel Peking aktívan törekszik arra, hogy saját gyártóit építse fel.
Szerző(k): V. G.A kínai és az európai autógyártók egymásnak feszültek a hétfőn kezdődő párizsi autószalonon: az EU arra készül, hogy magas importvámokat vet ki az ázsiai országban gyártott elektromos járművekre, miközben az iparág gyenge kereslettel küzd.
Szerző(k): V. G.Hétfőn debütált a Párizsi Autószalonon az R4 E-Tech, amelynek ára 35 ezer euró, mintegy 14 millió forint alatt van és hatótávolsága 400 kilométer.
Szerző(k): V. G.A Bloomberg szerint a svéd Northvolt kiesésével óriási nyomás nehezedhet az EU kormányaira, hogy beismerjék a vereséget. Ez megnyithatja a kaput a kínai játékosok előtt, hogy további akkumulátorgyárakat alapítsanak Európában, így biztosítva a régió elektromos átállását.
Szerző(k): Vígh Gábor