Nem értünk egyet a kínai elektromos autógyártókat sújtó brutális európai büntetővámokkal, a túlzott protekcionizmus nem megoldás – reagált a szerdai európai uniós tervezet hírére Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. Magyarország már a soros elnöksége részeként adhat markáns választ a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAz Economxnak nyilatkozó szakértő szerint a magyar e-mobilitási piac térnyerése számos kihívás elé állítja a piaci szereplőket, a megnövekedett igények oka közt szerepel az elektromos eszközök növekvő használata is. Emiatt miatt a villamos energia iránti igény 2030-ra akár 50 százalékkal is nőhet hazánkban, Simon Gábor szerint ezt mind erőművi, mind hálózati oldalról tudni kell majd kezelni.
Szerző(k): Drávucz PéterNövekedés és egyensúly – ez a két szó jellemzi idén a gazdasági folyamatokat, amelyet az IndaMedia és az Economx konferenciáján, a Macronomx Meetupon jártak körbe a szakértők. Összefoglalónkban Navracsics Tibor, Nagy Márton és Virág Barnabás legfontosabb mondatait gyűjtöttük egy csokorba.
Szerző(k): Horváth TiborA versenyképességhez szükséges célok szerint az egyik legfontosabb, hogy élre törjünk az elektromobilitáshoz kapcsolódó ökoszisztéma fejlettsége tekintetében - derül ki a kormány versenyképességi stratégiájából.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaJúlius 16-tól bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Az Economxnak nyilatkozó szakértők szerint a kgfb ugyanúgy fog működni rollerrel okozott károk esetén, mintha személygépjárművel történne a károkozás, ugyanakkor a KRESZ szintjén is fontos lenne a szabályozás.
Szerző(k): Drávucz PéterA washingtoni adminisztráció száz százalékos vámot vet ki a kínai elektromos járművek behozatalára, 50 százalékot a kínai napelemekre és 25 százalékot bizonyos kínai acél- és alumíniumimportra.
Szerző(k): V. G.A felek szerint új, uniós szintű autóvásárlási ösztönző programra van szükség.
Szerző(k): K. O.Nagyot dob a lengyel kormány, habár nem mindenki lelkes az ötletért. Brüsszelt sikerült meggyőzni, hogy a belsőégésű motorral rendelkező járművek után a jövőben se kelljen egy zloty közterhet sem fizetni. Jöhet az autós kánaán Lengyelországban?
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsAz alacsonyabb magyar infláció várhatóan támogatja a beruházások és a magánszektor fogyasztását az elkövetkezendő időszakban, ezzel is növelve a gazdaság bővülését.
Szerző(k): Horváth Tibor