Az OMV Hungária Ásványolaj Kft. bejelentette, hogy a vállalat az év végéig megkezdi az ország nagy forgalmú útvonalain lévő töltőállomásain 28, elektromos autótöltőpontból álló hálózat kiépítését, áll a társaság közleményében.
Szerző(k): EconomxA Stellantis 1,6 milliárd dollárért 21 százalékos részesedést vásárol a Leapmotor kínai elektromosjármű-gyártó cégben. A cégek közös vállalatot alapítanak a Leapmotor termékek Kínán kívüli gyártására és értékesítésére.
Szerző(k): EconomxKína, Norvégia és az Egyesült Államok készült fel leginkább az elektromos autók elterjedésére, de Svédország és az Egyesült Királyság is az élmezőnyben van – derül ki az EY nemzetközi tanulmányából.
Szerző(k): Horváth TiborTöbb milliárd eurós befektetést hajt végre kecskeméti üzemében a Mercedes-Benz, kulcsszerepet adva az elektromos átállásban a magyarországi telephelynek.
Szerző(k): Horváth TiborAutógyártás már most sem létezik, a jövő pedig teljesen elképzelhetetlen elektromos autóipar és akkumulátorok nélkül, ezért folyik éles verseny az ilyen beruházásokért.
Szerző(k): Horváth TiborArra keresik a választ, hogy a kínai akkumulátoros elektromos járművek részesülnek-e illegális támogatásban, és hogy ez a támogatás okozhat-e gazdasági kárt az uniós gyártóknak.
Szerző(k): Horváth TiborRobert Habeck gazdasági miniszter elismerte a francia-német érdekellentétet a kínai elektromos járművek elleni uniós szubvencióellenes vizsgálat kapcsán. Franciaország, amely határozottan szorgalmazta a kínai e-járművekkel kapcsolatos uniós vizsgálatot, sokkal kevesebb autót értékesít Kínában, mint a német autógyártók.
Szerző(k): Horváth TiborAmikor valaki leadja régi autóját – ami nem kell, hogy roncs legyen – és vállalja, hogy a leadott jármű helyett elektromos autót vásárol, akkor ahhoz állami támogatást is kap.
Szerző(k): Horváth TiborAz AutoWallis Group sajtónyilvános befektetői napján kiderült, hiába a biztató adatok, és a „robusztus növekedés”, a kínai előretörés elől nincs kibúvó. Az eseményen egyébként több előadást és kerekasztal-beszélgetést is tartottak, így viszonylag tiszta képet kaphattunk a magyar és regionális autópiac kilátásairól.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba