A Porsche eredetileg azt tervezte, hogy 2030-ig 80 százalékban tisztán elektromos meghajtású autókat ad el. Aztán szembejött a valóság.
Szerző(k): Hercsel AdélMég egy jó ideig növekedni fog a globális olajkereslet és utána sem lesz éles fordulat, hanem csak lassan csökken a felhasználás. Néhány év kell hozzá és már nem a benzin felhasználása, hanem a petrolkémia hajtja majd az olajfogyasztást.
Szerző(k): EconomxA Ford és a Renault vezetői is arról beszéltek, hogy nem lesz tartható a teljes elektromos átállásra kijelölt céldátum.
Szerző(k): Vermes ÁdámSzerbiában a Stellantis, míg Szlovéniában a Renault-hoz tartozó Revoz terjeszkedik.
Szerző(k): Vermes Ádám2023 végére országosan már 2507 darab engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezést tartott számon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).
Szerző(k): Kiffer AnnaMegrohanták az olaszok az EV-forgalmazókat júniusban, miután Róma egymilliárd eurós programot hirdetett az alacsony károsanyag-kibocsátású autókra. Ez jócskán megdobta az európai eladásokat is, az összkép azonban borús.
Szerző(k): V. G.Sok szempontból egyáltalán nem tűnik reális elképzelésnek az uniós célkitűzés, miszerint 2035-től ne lehessen többé forgalomba helyezni belső égésű motor hajtotta gépjárműveket. Az szintén az európai márkák ellen dolgozik, hogy Kína a saját piacán, és összességében is igyekszik a konkurens gyártókat kiszorítani.
Szerző(k): Hercsel AdélA szerb kormány határozatot fogadott el, amely értelmében újra lehet indítani a brit-ausztrál Rio Tinto bányászati vállalat két évvel ezelőtt leállított lítiumbányászati projektjét a nyugat-balkáni országban - közölte a Szabad Európai Rádió balkáni irodája.
Szerző(k): Németh TamásTanácsadói szavazást tartottak az EU kormányai az ázsiai autógyártókra kivetett vámok ügyében: 11 tagállam tartózkodott, négy pedig ellenezte a vámtarifa kivetését.
Szerző(k): Gulyas Ábel