Az Egyesült Államok régi-új elnökaspiránsának komoly fenntartásai vannak az autógyártás elektromos átállásával kapcsolatban.
Szerző(k): S. A. S.A felépítendő akkumulátorgyárak nagy exporttöbbletük révén támaszt nyújtanak a folyó fizetési mérlegnek, ami az országkockázati prémiumon keresztül mérsékelheti az ország finanszírozási kockázatát, illetve az árfolyamra helyeződó nyomást. Jelentős szépséghiba, hogy a gyárak termelése révén létrejövő tovagyűrűző hatások csak elenyészőek lesznek, legalábbis a beruházások és az ahhoz kapcsolódó közkiadások méretéhez mérten. A piacok szempontjából egészen biztosan pozitív képet fog festeni az akkugyárak makrogazdasági mutatókra gyakorolt hatása, a versenyképességi kérdésekre pedig majd az idő adhat pontosabb választ. Az UniCredit becslése alapján az akkumulátoripari beruházások 2026-ig 0,4 százalékponttal járulnak hozzá a GDP növekedéséhez, majd termelővé válásuk után nagyjából 0,5-1 százalékpontos GDP-hozzájárulás várható a termelésük első évében.
Szerző(k): Ifj. Becsey ZsoltA világ egyik legnagyobb okostelefon-gyártója ígéretet tett arra, hogy tízmilliárd dolláros befektetéssel a világ öt legnagyobb autógyártója közé kíván kerülni.
Szerző(k): V. G.Az olasz vállalat szeretne Ferrari Purosangue-hoz hasonló, tisztán elektromos SUV-t piacra dobni. Azonban az amerikai elnökválasztás és az európai választások eredménye miatt változtathat a terveken.
Szerző(k): Zádori BenceMeglepő fordulat az uniós választási programokban: a jobboldali pártok szerint hátraarcot vesz az európai autóipar, ahol a gyártók szerint rossz döntés volt a belső égésű motorok betiltása 2035-től, mert már látszik, hogy megbukott a csak elektromosságra vonatkozó EU-s stratégia.
Szerző(k): T. K.Az állami szektorban az orvosok kétharmada 700 ezer és 1,5 millió forint közötti fizetést visz haza. A banános konténerek kiválóan alkalmasak a drogcsempészetre. Gyerekek is vezethetik majd azt az új járgányt, amely 12 lóerős villanymotorjával 40 km/órás végsebességet képes elérni. Az Economx heti hírösszefoglalója.
Szerző(k): Sánta AndrásA Morgan Stanley elemzője szerint 2024-ben akár veszteséges is lehet az Elon Musk vezette nagyvállalat, a Tesla.
Szerző(k): Kovács ÁdámA prototípust "Bread Loaf"-nak (Kenyér Cipónak) nevezték el a formája miatt a cégen belül. Az iPhone-gyártó azonban mégsem alakítja át gyökeresen a járműipart. A programon dolgozó alkalmazottak a vállalat mesterséges intelligencia részlegéhez kerültek.
Szerző(k): V. G.Hogyan lehet olyan autót tervezni, amely minden vásárló, a környezettudatosság, de még az eredeti márka szerelmeseinek igényeit is kielégíti?
Szerző(k): Kiffer Anna