elektromos_autó

09.
29.
18:04
Forrnak az alkatrészek és az indulatok: bekavart a Tesla a németeknek

Forrnak az alkatrészek és az indulatok: bekavart a Tesla a németeknek

A német lapok címlapján szerepel és jelentős visszhangot kelt a Tesla első európai gyára, az úgynevezett Gigagyár a kelet-brandenburgi Grünheide mellett, mivel az üzemben szokatlanul sok munkabaleset történik, ráadásul komoly a felháborodás az okozott vízhiány miatt.

Szerző(k): Thurzó Katalin
09.
29.
12:01
Félnek a retorziótól? A német kancellár óva int a kínai autók megvámolásától

Félnek a retorziótól? A német kancellár óva int a kínai autók megvámolásától

Olaf Scholz szerint Európának nem szabad protekcionistának lennie, inkább üdvözölnie kell a globális versenyt.

Szerző(k): Eisenkrammer Nóra
09.
27.
14:58
Tud-e versenyezni az európai e-autóipar a kínaival?

Tud-e versenyezni az európai e-autóipar a kínaival?

A Kínából importált járművek előállítási költsége csaknem 40 százalékkal alacsonyabb, elsősorban a gyártáshoz nagy mennyiségben rendelkezésre álló olcsó energia és a kevésbé szigorú környezetvédelmi előírások miatt.

Szerző(k): Economx
09.
25.
14:56
Egyet találhat, ki dicsérte meg Sunakot a klímaügyi hátraarcért

Egyet találhat, ki dicsérte meg Sunakot a klímaügyi hátraarcért

Rishi Sunak brit kormányfő a közelmúltban jelentette be, hogy az Egyesült Királyság több klímacélját is módosítják, enyhítenek azok szigorúságán. Donald Trump volt amerikai elnök üdvözölte a brit miniszterelnök döntését, szerinte a klímatudatossággal csődbe lehet vinni egy egész nemzetet.

Szerző(k): Economx
09.
23.
16:35
Felvirágoztatják a magyar gazdaságot az akkumulátorgyárak, vagy inkább rabszolgasorba taszítják?

Felvirágoztatják a magyar gazdaságot az akkumulátorgyárak, vagy inkább rabszolgasorba taszítják?

Hazánkban egyre több akkumulátorgyár épül, a BrainBar fesztiválon ennek a hasznosságáról vitatkoztak. A jövő üzemanyaga is kérdéses, egyes szakértők szerint az akkumulátor később is velünk marad, de a hidrogén meghajtás is lehetséges megoldás. Egyes szakértők szerint pedig a tömegközlekedés vagy az autóbérlés lehet a jövő. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár arról beszélt, hogy a vasút a 21. század közlekedése.

Szerző(k): Horváth Balázs
09.
22.
21:03
Ki kellene venni az emberek kezéből a kormányt

Ki kellene venni az emberek kezéből a kormányt

Csak úgy tudjuk megelőzni a halálos baleseteket, ha nem az emberek vezetnek, hanem a gépek, akik képesek akár egymással is kommunikálni az utakon – mondta Lepsényi István, a MÁV igazgatósági elnöke és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke. Úgy véli, a mobilitás és a hidrogén lesz az autóipar kulcsa a következő évtizedekben.

Szerző(k): Horváth Balázs
09.
19.
12:46
Durva, mi készül: maximum 110 km/h-t érhet a B-s jogsi, ráadásul új vizsga kellene az elektromos autókhoz

Durva, mi készül: maximum 110 km/h-t érhet a B-s jogsi, ráadásul új vizsga kellene az elektromos autókhoz

Nagyobb vagy nehezebb autóhoz B pluszt kellene szerezni, és újra is kellene vizsgázni, ami komoly anyagi terhet jelentene autósok millióinak. A villanyautósok nagy része nagyon rosszul járna, ahogy fuvarozók és futárok is – feltéve, ha átmegy az uniós terv.

Szerző(k): Hegedűs Szabolcs
09.
18.
06:15
Hogyan kommunikáljon egy kínai cég Magyarországon? Mutatjuk!

Hogyan kommunikáljon egy kínai cég Magyarországon? Mutatjuk!

Ahhoz, hogy megismerjük az új iparágat és a szereplőit, kérdeznünk kell. Az Economx interjújából kiderül, kinek mit kell tanulnia a másiktól.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
09.
15.
12:22
Eltörölné a képesítést bizonyos munkakörökhöz a gazdaságfejlesztési miniszter

Eltörölné a képesítést bizonyos munkakörökhöz a gazdaságfejlesztési miniszter

A tervezetről társadalmi egyeztetést kezdeményezett a kormányzat, szeptember 22-ig várják az állampolgári észrevételeket.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
09.
13.
18:46
Nekiment a kínai elektromos járműveknek Von der Leyen

Nekiment a kínai elektromos járműveknek Von der Leyen

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság vezetője szerdán bejelentette, hogy szubvencióellenes vizsgálatot indít a kínai elektromos járművekkel kapcsolatban, és ezzel az európai vállalkozások bajnokaként mutatkozott be, miközben a jövő évi választások előtt megvédte eddigi eredményeit is.

Szerző(k): Horváth Tibor