Az Európai Bizottság uniós szinten korlátozná az online politikai hirdetéseket, miután sokak szerint a jelenlegi szabályozás fenntarthatatlan. A javaslatcsomag szerint a cégeknek átláthatóbb adatokat kéne mutatniuk arról, hogy kik finanszírozzák a politikai kampányokat, mennyit költenek rájuk, valamint hogy az algoritmusok miként segítenek a politikai üzenetek felerősítésében.
Szerző(k): Nagy MartinBiztosra vehető, hogy az Egyesült Államokban meg fogják szigorítani a közösségi médiára vonatkozó szabályozást, miután Frances Haugen, a Facebook korábbi alkalmazottja a szenátus kereskedelmi bizottsága elé tárta bizonyítékait volt munkaadójának kétes viselkedéséről.
Szerző(k): Komócsin SándorAz Európai Parlament intézkedései súlyos bírságokat szabnának ki azokra a vállalatokra, amelyek nem küzdenek kellő mértkében a problémásnak vélt, uszító tartalmak ellen. Az EU vizsgálata szerint amíg a Twitteren és az Instagramon egyre kevesebb a gyűlöletbeszéd, addig a Facebook és YouTube felületein növekvő tendenciát mutat.
Szerző(k): Nagy MartinTöbb ezer vállalkozást érintett világszerte a Facebook, az Instagram és a WhatsApp hétfő esti leállása. Az üzemszünet nem csak a Facebook részvényárfolyamát, hanem számtalan kis- és nagyvállalkozó bevételét csökkentette.
Szerző(k): Tér DiánaA hétfői leállás 6 milliárd dollárral csökkentette a Facebook-alapító vagyonát.
Szerző(k): Csernátony CsabaAmerikai idő szerint hétfőn délben globálisan elérhetetlenné vált a Facebook közösségi oldal és az óriásvállalat tulajdonában lévő egyéb platformok, mint az Instagram és a WhatsApp - számolt be az amerikai sajtó.
Szerző(k): K. Kiss GergelySzinte mindenki korlátozná a fizetett politikai hirdetéseket a közösségi oldalakon, ellenben csak a magyarok harmada szeretné, hogy az óriáscégek döntsenek a tartalomszabályozásról - derült ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített közvélemény-kutatásból. A Mérték Médiaelemző Műhely vezetője szerint a Facebook is jobban járna azzal, ha az államok szintjén lennének szabályok és nem neki kellene kitalálni ezeket.
Szerző(k): Nagy MartinA globális reklámbevétel több mint harmada a két legnagyobb globális platformhoz, a Google-t üzemeltető Alphabethez és a Facebookhoz áramlik. Magyarországon az arány egyelőre kisebb (26 százalék), de gyorsan emelkedik. Az online hirdetések piacán a két nagy szereplő piaci részesedése idehaza 60 százalék, és ezzel lassan, de biztosan kiszívják a bevételt a magyar tartalomiparból. Az EU-s és a hazai kormányzati segítség még várat magára, de mit tehetnek a magyar médiapiac szereplői, hogy ellenálljanak a nyomásnak? Az erre a kérdésre adható stratégiai válaszokat tárja fel a Magyar Reklámszövetség és a KPMG közös tanulmánya.
Szerző(k): EconomxMeghátrált a Facebook a civilek és a politika nyomása alatt, amely el akarja téríteni a céget attól a szándékától, hogy gyerekeknek szóló Instagram-változatot fejlesszen ki. A tervet ugyanakkor nem adták fel teljesen.
Szerző(k): Komócsin Sándor