A Corporate Knights 2020 indexe szerint Dánia legnagyobb energiavállalata a fenntartható fejlődés szerinti működés világbajnoka. Az Oersted 2018-ban még csak a 70. volt, de tavaly már a 4. helyen állt.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz Ikea Magyarországon a tavasz folyamán indítja el a "Bútorok második élete" nevű szolgáltatását: ennek keretében vevőitől visszavásárolja azokat a bútorokat, amelyekre már nincs szükségük, majd azokat átvételi áron továbbértékesíti. Emellett átformálja eddig megszokott kereskedelmét és négy 'non branded' átvételi pont megnyitását tervezi hazánkban, amelyet külső cégek fognak üzemeltetni - hangzott el sajtótájékoztatón.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA világ legnagyobb vagyonkezelő cége a Blackrock átalakítja befektetési stratégiáját és a fenntarthatóságot teszi a befektetési standardok egyik meghatározó tényezőjévé. Új passzív és aktív befektetési alapokat is indítanak, amelyek társadalmilag felelősségteljes befektetésekre fognak koncentrálni.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásEgyre nagyobb mennyiségű tőke áramlik az olyan cégek részvényeibe, akik azt állítják magukról, hogy tevékenységük fenntartható. Túlságosan is elszaporodtak az ilyen cégek, s a hedge-fundok most azokra vadásznak, akik csak hirdetik ezt magukról, a valóságban azonban nem tesznek ezért semmit.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásA Prada luxuscég egy francia óriásbanktól kapott "zöld hitelt": a kitűzött fenntarthatósági célok elérésének függvényében olcsóbb lesz a kölcsön.
Szerző(k): Csernátony CsabaHalhulladékból készült anyaggal váltaná ki a műanyagot egy brit dizájner.
Szerző(k): Csernátony CsabaA samponos, tusfürdős, öblítős, mosószeres és mosogatószeres flakonok komoly környezeti terhelést okoznak, sokszor komolyabbat, mint a PET-palackok, mert szelektív gyűjtésük és újrahasznosításuk kevésbé megoldott. Ezért is fontos fejlemény, hogy Csehországban a dm tesztjei után most már a Rossmann is bevezette az automata újratöltő berendezéseit - írja a G7.hu.
Szerző(k): K. Kiss GergelyKomolyan veszélyeztetik az elmúlt években a drasztikusan átalakuló fogyasztói szokások az Ikeát és a H&M-et. A két kiskereskedelmi óriáscég válaszul euró százmilliókat költenek el olyan kockázati tőke befektetésekre, amelyekkel fel tudják venni a harcot az online kereskedelemben, illetve amelyekkel meg tudnak felelni a változó fogyasztói szokásoknak.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásSereghajtók a magyarok a zöldségfogyasztásban az EU-ban, de keveset is vásárolunk belőlük. Egy friss kutatás szerint az emberek tudatában is vannak, hogy nem esznek rendesen, de változtatni nem akarnak.
Szerző(k): Szabó Dániel