A rekordszámú jelentkezést követően 11 csapattal bővülő Start it @K&H inkubátor újoncai között is több innovatív, fenntarthatósági megoldás akad, akik a pénzintézet felsővezetői közül kikerülő kulcsmentorokkal is továbbfejlődhetnek.
Szerző(k): Herman BernadettHúsvét után eltűnik az Auchan hazai áruházaiból a zöldség-gyümölcs, illetve a pékáru leméréséhez és hazaszállításához használt műanyagzacskó, az úgynevezett rollbag. Április 19-től a már eddig is kínált környezetbarát csomagolóeszközökben vihetjük haza az árut. Ezzel az áruházlánc a fenntarthatósági stratégiájának végrehajtásában úttörő lépést tesz, hiszen ezt a magyar piacon nem tette még meg egyetlenegy lánc sem - írta közleményében a kiskereskedő.
Szerző(k): K. Kiss GergelyMostantól a Tesco sajátmárkás zöldség-gyümölcs termékei kizárólag lédig kiszerelésben vagy 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kaphatók. A vállalat ezzel egy újabb termékkategóriát kínál környezetbarát csomagolásban, amellyel még egy lépést tesz annak érdekében, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolását teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye. A Tesco újítása nem befolyásolja a termékek árát - írja közleményében az üzletlánc.
Szerző(k): K. Kiss GergelyEltűnnek a polcokról a hagyományos, babáknak szánt popsitörlőkendők a Tescónál: a boltlánc ugyanis ezentúl csak olyan verzióban gyártja ezeket, amelyek nem tartalmaznak műanyagot. Lehúzva, a csatornákba jutva ugyanis komoly problémákat okoznak a törlőkendők. Népszerű termékekről van szó: csak az Egyesült Királyságban évente 11 milliárd nedves törlőkendőt használnak fel, ezek nagy része pedig tartalmaz műanyagot.
Szerző(k): Csernátony CsabaSpeciális védelmet kaphatnak a zöldségek és gyümölcsök a Tesconál: több tucat brit üzletben indult tesztprogram keretében növényi alapú, ehető bevonat a termékekre, hogy tovább elálljanak és könnyebben lehessen szállítani őket. A Tesco szerint a megoldás segíthet az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemben: a vállalat adatai szerint évente 400 ezer tonna gyümölcsöt dobnak ki háztartási élelmiszer-hulladékként, és 720 ezer egész narancs köt ki a kukában naponta.
Szerző(k): Csernátony CsabaA koronavírus-járvány teljesen átírta a gazdaság működését: egyre több nagymárka fordul el Ázsiától és választja Kelet-Európát, hogy csökkentse a nemzetközi kitettséget. A magyar gyártók iránt is nő az érdeklődés, az exportarány már a 80 százalékot is eléri. A hazai márkáknak azonban egyre több lehetőségük van pályázni és bemutatkozni nemzetközi porondokon - mondta Bata-Jakab Zsófia, a Budapesti Divat&Design Ügynökség vezetője.
Szerző(k): Tér DiánaElső helyen végzett a Lidl a leginkább környezetbarát élelmiszerboltok versenyén. Egy brit fogyasztóvédelmi magazin a boltláncok üvegházhatású gázok kibocsátására, valamint a műanyag- és élelmiszer-hulladékokra vonatkozó előírásait vizsgálta meg és rangsorolta az üzleteket. A felmérés készítői szerint az emberek egyre inkább szeretnének „zölden” vásárolni.
Szerző(k): Csernátony CsabaAz újrafeldolgozott acél és korom mellett a Continental első ízben használ újrahasznosított PET-palackokból készült poliészter fonalat is a gumiabroncs vázában.
Szerző(k): Tér DiánaAz 1930-as évek óta közlekedő dízelüzemű kompjáratait elektromos hajók váltják fel az amszterdami tömegközlekedésben. Fenntarthatóság, kibocsátásmentes szolgáltatás éjjel nappal.
Szerző(k): Molnár Csaba