A tanuló és már dolgozó fiatalok körében is kisebbségben vannak, akik a magyarországi oktatási képzést európai színvonalúnak tartják, mindössze 18-18 százalékuk van ezen a véleményen. Mind a diákok, mind a dolgozó fiatalok többsége – 59 és 55 százaléka – alacsonyabbnak tartja a színvonalat.
Szerző(k): Varga CsengeA 14 éves mérnök 9 évesen kezdte az egyetemet. A diploma megszerzése után a világ egyik vezető űrtechnológiai vállalatánál fog dolgozni.
Szerző(k): Horváth BalázsA fiatalok nettó bérigénye nem kevesebb, mint átlagosan 379 000 forint.
Szerző(k): EconomxA magas inflációs környezetben elbátortalanodtak és kivárnak a fiatal családok.
Szerző(k): EconomxIdén jobban fizet a diákmunka az egyik hazai munkaközvetítő cég szerint, amely bemutatja az eddig meghirdetett nyári munkák közül, mennyit kereshet óránként egy fiatal adott szakterületen.
Szerző(k): Varga CsengeFelmérték a 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait, amiből kiderül, mekkora drágulással kellett megbirkózniuk, mire költöttek a legtöbbet. A fiatalok negyede úgy érzi, hogy több mint 40 százalékkal nőttek az árak az elmúlt egy évben, 22 százalékuk szerint pedig 25-39 százalékos volt az éves infláció februárban. Az élelmiszereknél 76 százalékuk érzékelt jelentős drágulást, de a többi terméknél és szolgáltatásnál is hasonló volt a helyzet.
Szerző(k): Varga CsengeHavi 850 ezer nettóért bárhova elszerződik egy fiatal mérnök. A Trenkwalder felmérése szerint a műszaki felsőoktatási hallgatókat kiemelkedő mobilitás jellemzi.
Szerző(k): EconomxA magyar büntetőjogi szabályozás alapvetően jó, további szigorításoknak nem lenne értelme, a szociológiai felmérések, a pedagógiai nevelés, a gyermekvédelmi intézkedések átgondolása segíthet a helyzeten – mondta el a Napi.hu-nak a büntetőjogász.
Szerző(k): Drávucz PéterSzigorú a közvélemény. Ha az autóvezetési alkalmasság szóba kerül, gyakran a forgalomban bizonytalanul kóválygó idősekről, illetve a bedrogozva száguldó és villanyoszlopra tekeredő fiatalokról esik szó. Alábbi írásunkban utánajárunk, hol lehet az igazság, illetve milyen közlekedésbiztonsági tervek vannak ebben a megosztó ügyben.
Szerző(k): Sánta András