Bevételi szempontból eddig vitathatatlanul jól teljesít az átalakított útdíjrendszer: többet fizetnek az autósok, furgonosok és kamionosok is. Főként azok választották a fizetős útszakaszok elkerülését, akik csak alkalmanként járnak arra, az ingázók inkább megvették a megyei matricát.
Szerző(k): Ádám ViktorAz Útalap 1999-es megszüntetésével eltűnt a biztos háttér a közútfenntartási kiadások mögül, így az útépítések finanszírozása az uniós és költségvetési források függvénye. Ennek ellenére az útalap egykori bevételeit az autósok ma is fizetik azon évi 170-180 milliárd forint mellett, ami a sztrádabevételekből kerül a költségvetésbe. Ugyanakkor egy létező forgatókönyv szerint felmerült, hogy a teljes úthálózat használatát díjkötelessé tegyék.
Szerző(k): Papp ZsoltA címben jelzett ötletet is kidolgozták az illetékesek, de végül (egyelőre?) nem ez valósult meg.
Szerző(k): MTIVasárnaptól változnak az útdíjfizetés január 1-jén életbe lépett szabályai, a többi között a megyei matricák a megyehatár utáni első csomópontig érvényesek, a feleslegessé vált e-matricák visszaválhatók, a Liszt Ferenc repülőter pedig díjmentesen érhető el a főváros felől.
Szerző(k): MTIFebruár 1-től március 15-ig válthatók vissza a megyei matricák, akár elektronikus úton is. Az semmiképp se éljen a lehetőséggel, aki az utólag díjmentessé tett szakaszon kívül más fizetős úton is használta a matricáját, különben büntetést kap. (MTI Fotó: Máthé Zoltán)
Szerző(k): EconomxMegjelent és február elsejével hatályba lép az e-matricás útdíjszedési rendszer végleges kereteit rögzítő rendeletmódosítás - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Szerző(k): Inforádió, MTIAz ország több helyszínén útdíjellenes demonstrációt szervez pénteken az MSZP - közölte a párt elnökhelyettese csütörtökön sajtótájékoztatón, Debrecenben.
Szerző(k): Inforádió, MTIPár hét alatt gányolták össze az új útdíjrendszert – derült ki a NFM politikai államtitkárával készült interjúból az ATV-ben. Újabb szakaszok lesznek fizetősek.
Szerző(k): EconomxJövő szerdán ülést tart a Fővárosi Közgyűlés, amely mintegy ötven előterjesztést tárgyalhat majd meg, köztük azt a jobbikos javaslatot is, amely az M0-ás autóút díjfizetőssé tételének elutasításáról szól.
Szerző(k): Inforádió, MTI