Egyelőre semmilyen konkrét jel nem utal a Mere orosz hátterű áruházlánc magyarországi terjeszkedésére. A rendkívül olcsó, „fapados” árairól híres diszkonthálózat hazai terveiről a kormányzati szereplők is csupán a sajtóból értesültek.
Szerző(k): Hercsel AdélA gépi látás, illetve a mesterséges intelligencia rohamos fejlődésének köszönhetően világszerte és hazánkban is egyre nagyobb teret hódítanak az önkiszolgáló kasszák, illetve a szinte magukat üzemeltető üzletek. Mutatjuk, hogyan lesz a vásárlás már a közeljövőben egyre gyorsabb, letisztultabb és mind inkább élményszerű folyamat.
Szerző(k): Hercsel AdélA PepsiCo Inc. megemelte éves bevételi és nyereség-előrejelzését, mivel könnyedén növeli árait azon a piacon ahol gyakorlatilag csak a Coca-Colával kell érdemben megküzdenie. Az emberek többet esznek otthon, ami hajtja az üdítők és a snackek piacát - írja a European Supermarket Magazine (ESM).
Szerző(k): Szász PéterA hétről hétre súlyosbodó infláció és az energiaválság árnyékában a kékgalléros munkavállalók megtartása folyamatosan új megoldásokat igényel. Ezért egyre többeknél vetődik fel az évközi béremelés és a négynapos munkahét gondolata, miközben a bumeránghatást is érdemes figyelembe venni.
Szerző(k): Molnár CsabaA Kifli.hu háromszor gyorsabb növekedést mért az idei év első félévében mint a teljes FMCG szektor. A teljes gyorsan forgó termékpiac árbevétele január és június között 14,5 százalékkal nőtt és bruttó 570 milliárd forint forgalmat generált.
Szerző(k): Koncsek RitaMivel a megélhetési költségek sokak számára elviselhetetlenné válnak, a státusz, az ízlés és a lojalitás egyre kevésbé lehetnek fontosak a fogyasztók számára. A boltok polcairól általában gyorsan eltűnő márkás termékeket egyre inkább olcsóbb változatokra cserélik. De mi lesz így az FMCG márkákkal? Kétségbe azért nem kell esniük a márkák forgalmazóinak.
Szerző(k): Molnár CsabaVan-e valóban mérhető értéke egy jól felépített, ismert és elismert márkának? Melyek azok a szektorok, ahol különösen számít a márkanév egy piaci adásvétel esetén? A kérdések megválaszolásához kilenc különböző iparág közel 100 közelmúltbeli európai tranzakcióját vizsgálták meg a Deloitte szakértői.
Szerző(k): Molnár CsabaA GKID 2022-ben immár hetedik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az összesített mezőny élén több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az eMAG-Extreme Digital végzett. Az élelmiszerek, háztartási cikkek (gyűjtőnéven FMCG termékek) online piacának a legnagyobb szereplője a Tesco.
Szerző(k): K. Kiss GergelyMár-már irreális befolyásra tesznek szert az internet megmondóemberei, véleményük egész ágazatok működését változtathatják meg. A közösségi médiában terjedő vezérvélemények olyan szinten befolyásolják a keresletet, hogy a fogyasztási cikkeket előállító vállalatok már csak rövid távra terveznek, hogy követni tudják a vevők hirtelen és kiszámíthatatlanul változó igényeit.
Szerző(k): Molnár Csaba