fogyasztó

07.
05.
09:00
Szigorúbb szabályok jöhetnek a fogyasztói hitelezésnél

Szigorúbb szabályok jöhetnek a fogyasztói hitelezésnél

Gyökeresen átalakultak a fogyasztói vásárlási szokások: a pandémia után is időről időre szűkülhet a személyes fizikai tér, miközben szinte mindenkinek elérhetővé váltak a digitális beszerzési lehetőségek. Az EU felismerte: a fogyasztói hitelezésnek is lépést kell tartania az átalakulással. Friss ambiciózus jogalkotási javaslatuk egyúttal reagál az eleddig nem vagy alig szabályozott új piaci szereplők és termékek okozta kihívásokra, illetve a digitalizáció hozadékaként az információk újfajta közzétételére és a fogyasztók hitelképességének automatizált döntéshozatali rendszerek segítségével történő vizsgálatára is.

Szerző(k): Economx
06.
29.
10:20
Mindenkinek legyen egy Aldija, ez a cél

Mindenkinek legyen egy Aldija, ez a cél

Hiába terjeszkedett az elmúlt években az Aldi gyorsan az Egyesült Királyságban, még mindig vannak fehér foltok az országban, ahol a vevők közelében nincs áruháza a német diszkontláncnak.

Szerző(k): Komócsin Sándor
06.
18.
08:49
Meglepő tények derültek ki a magyarok kávézási szokásairól

Meglepő tények derültek ki a magyarok kávézási szokásairól

A magyarok naponta átlagosan két kávét isznak, az egyiket otthon, míg a másikat nagy valószínűséggel a munkahelyükön, az otthoni kávéfogyasztásra a válaszadók mintegy fele havonta legfeljebb 3000 forintot költ, 3000-5000 forint között a negyedük, míg 12 százalékuk 5000-10 000 forint közötti összeget fordít rá - derül ki egy felmérésből.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
06.
08.
11:58
Elkaszálták a Tesco vegán burgeres reklámjait a briteknél

Elkaszálták a Tesco vegán burgeres reklámjait a briteknél

Betiltották a Tesco vegán burger reklámjait, mert azok félrevezették a vásárlókat - írja a Retail Gazette.

Szerző(k): Tér Diána
06.
03.
17:42
Sertéshús: a mostani árak nem tarthatók fenn sokáig a magyar boltokban

Sertéshús: a mostani árak nem tarthatók fenn sokáig a magyar boltokban

Miközben az élősertés ára több mint 50 százalékkal magasabb, mint 2022 elején volt, addig az ársapka által nem érintett egyes sertéshúsrészek - például a karaj - fogyasztói ára mindössze 20 százalékkal emelkedett. Vagyis még távolról sem ment végbe az önköltségek teljes beépítése az átadási- és a fogyasztói árakba. A takarmányárak tovább emelkednek, ami újabb drágulást vetíthet előre. A piaci szereplők körében kőkemény ártárgyalások zajlanak - mondta lapunknak a Hússzövetség elnöke.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
04.
13.
12:35
Látványos változás lesz a boltokban május 28-tól

Látványos változás lesz a boltokban május 28-tól

Május végétől az ügyeskedő üzletek, webshopok a továbbiakban már nem kerekíthetik vonzóbbá a kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat. Ettől kezdődően ugyanis az árleszállítások bejelentésekor minden esetben meg kell jelölni a termékek korábbi árát, amely kizárólag az árcsökkentést megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet.

Szerző(k): Domokos László
04.
12.
10:39
Radosevics Radován: nagyon rossz ezt kimondani, de nem kell ennyi bor

Radosevics Radován: nagyon rossz ezt kimondani, de nem kell ennyi bor

Az elmúlt években sokkal több minden történt a magyar borpiacon, mint az azt megelőző másfél két évtizedben összesen. A pandémia, a gasztronómia és a turizmus megroppanása, de az állami birtokfejlesztési támogatások és a piaci átalakulások mind-mind faragták a borászati szektort. Mindeközben egyre általánosabbá váltak a borakciók. Utóbbiak annak ellenére is folytatódnak, hogy minden borkereskedő tudja, hogy azok könnyen tönkreteszik a portéka piacát. A Napi.hu mai videó podcastjának vendége Radosevics Radován, aki az ezredfordulón az újságírást lecserélte a borkereskedő szakmára, és aki azóta szisztematikusan építi a "Radován-birodalmat".

Szerző(k): Szabó M. István
03.
31.
08:00
Ilyen árakon is keresik a bort a Lidl polcain, kiderült, mit kedvelnek a magyarok

Ilyen árakon is keresik a bort a Lidl polcain, kiderült, mit kedvelnek a magyarok

Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók a borválasztás során, a keresletet tekintve pedig ma már gyakrabban válogatnak a magasabb minőségű borok közül, nem csak az ünnepek idején – tudta meg a Napi.hu Tőzsér Judittól, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetőjétől. Az áruházlánc polcain elérhető borok sokszínűsége, sokfélesége eredményeként a borfogyasztás széles célcsoportok számára vonzó, mindenki megtalálja az alkalomhoz és ízléséhez illőt. Nem utolsó sorban ennek köszönhető, hogy a Lidl újabb rekordot döntött a borértékesítés terén 2021-ben, és tovább erősítette vezető borexportőri pozícióját.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
03.
21.
16:49
Figyelmeztetést adott ki az energiahivatal: nagy bajba kerülhetnek a fogyasztók, ha ezt nem lépik meg

Figyelmeztetést adott ki az energiahivatal: nagy bajba kerülhetnek a fogyasztók, ha ezt nem lépik meg

Számos vitás ügy adódhat abból, ha a fogyasztók megfeledkeznek a felhasználói változások bejelentéséről a szolgáltató felé. A bejelentés elmaradása akár súlyos következményekkel is járhat, és az elszámolási problémákat utólag már nehéz megoldani – olvasható a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) honlapján.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
02.
23.
10:31
Váratlanul alakult a német adat

Váratlanul alakult a német adat

A várt javulás helyett tavaly június óta a legalacsonyabb szintre esett a GfK német fogyasztói hangulatindexe márciusra, elsősorban a személyi jövedelmek alakulásával kapcsolatos mérőszám csökkenése miatt.

Szerző(k): Szepesi Anita