Három éven belül bezárja a németországi Saarlouis-ban működő üzemét a Ford - jelentette be szerdán az amerikai járműgyártó társaság európai vállalata (Ford of Europe). A Saar-vidék tartományi városban 1970 óta működő üzem elveszítette a belső, vállalati versenyt az elektromos autók gyártásáért a spanyolországi Valenciában 1976-ban megnyitott gyárral szemben.
Szerző(k): Szász PéterA Ford a szakszervezetek szerint jelentősen csökkenteni kívánja a németországi Saarlouisban található gyárának kapacitását. Itt elsősorban Focusok készülnek, amely a magyar piac számára is fontos modell.
Szerző(k): Szász PéterA Ford Magyarország és Csehország működését az elmúlt több, mint két éveben sikeresen irányító Szabó Attila június elsejétől a Ford Lengyelország ügyvezetőjeként folytatja pályafutását. Az utódja Kővágó-Laky Andrea lesz.
Szerző(k): Domokos ErikaBeszállítói nehézségek miatt háromnapos munkahetet vezetnek be az egyik legrégebbi németországi autógyárban, a Ford kölni üzemében - írta csütörtökön a Bild című német lap. Hosszabb távon végleg leállítják a hagyományos meghajtású kocsik gyártását, a Ford teljesen átáll az elektromos autókra.
Szerző(k): Domokos ErikaLassan kifejezetten ritkának számít, hogy egy gyártó három- és ötajtós változatot is kínáljon egy-egy átlagautóból, és most egy újabb háromajtós tűnik el a piacról, méghozzá a Ford kisautójának sportosabb változata.
Szerző(k): Szász PéterNem csalás, nem ámítás: a Ford az ikonikus F-150-jét úgy építi át teljesen elektromos hajtásúvá, hogy az más körülmények között akár az okosotthon egyik fő elemeként is funkcionálhasson.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA Ford tavaly döntött arról, hogy leállítja a magyar piacon is népszerű felső-közép kategóriás autója, a Mondeo gyártását. A kocsit 1992-ben mutatták be és bár világautónak szántak, de végül elsősorban Európában játszott fontos szerepet a cég történetében.
Szerző(k): Szász PéterA Ford Motor azt fontolgatja, hogy miként választhatná le az elektromos járművekkel kapcsolatos tevékenységét a hagyományos autógyártással foglalkozó részlegeiről - jelentette a Bloomberg News.
Szerző(k): Szabó DánielCsak 2022 második felére enyhülhet a chiphiány a General Motors, a Ford Motor és a Hyundai Motor előrejelzései szerint. A Tesla ennél is pesszimistább, szerintük egész évben marad a szűkös piac, ami lassíthatja a termelést. Rossz hír ez a magyar gazdaságnak, amelyben az ipari termelés növekedését pont a chiphiány enyhülésétől várják az elemzők.
Szerző(k): Szabó Dániel