Nem kell megvárni az önvezető kamionok - egyelőre utópisztikusnak tűnő - korszakát ahhoz, hogy jelentősen csillapítsuk az egész Európát sújtó krónikus teherautó-sofőr hiányt. Erre megoldást adhat a technológia, miközben szükséges lesz, hogy a fuvarozócégek a jelenleginél jóval emberközpontúbbá formálják vállalati kultúrájukat - állítja Kovács András Ferenc, a mesterséges intelligencia-alapú fuvartervező megoldásokat kínáló Nexogen Kft. ügyvezetője. A garázscégként indult, azóta már Európa legnagyobb fuvarozóinak dolgozó magyar vállalatot nemrég vásárolta fel az egyik legnagyobb globális logisztikai szoftvercég, a Transporeon.
Szerző(k): K. Kiss GergelyMinden korábbinál súlyosabb krízishelyzet állt elő a fuvarozásban, a munkaerőhiány az egekbe szökött, emiatt a bérigények is elszabadultak, a munkakörülmények javítása pedig önmagában nem elegendő sem a dolgozók megtartására, sem az új járművezetők bevonzására - írja a NiT Hungary fuvarozói érdekképviselet.
Szerző(k): Szász PéterFolyamatosan bővül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, főként az e-kereskedelem fejlődésére alapozva - mondta Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára.
Szerző(k): Szász PéterNagyon kevés a teherautósofőr és targoncásból is hiány van, megesik, hogy a a gépjárművezetők olyan munkát végeznek árurakodáskor, amire nincs képesítésük, máskülönben fél napokat vesztegelhetnének - írja a Világgazdaság.
Szerző(k): Szász PéterA kormány döntése értelmében 3 hónapon át 480 forint lesz a benzin és a gázolaj maximális ára. Ez a mostani átlagos árszínvonalat figyelembe véve egy teletanknál 1300-1600 forintos nyereség, ha viszont a teljes fogyasztást nézzük, akkor alsó hangon 40 milliárd forintos mínuszról beszélünk, amely valahonnan hiányozni fog, hacsak nem csökken az olaj ára.
Szerző(k): Szász PéterTöbb mint négymilliárd forintnyi kárt okozott egy bűnszervezet a költségvetésnek úgy, hogy nem fizette meg az útdíjakat, a bírságokat, valamint az adókat és a járulékokat - tájékoztatta a Fővárosi Főügyészség csütörtökön az MTI-t.
Szerző(k): K. Kiss GergelyEurópában fogytán vannak az AdBlue-készletek, az adalék gyártását jóformán leállították. Enélkül a modern dízelautók nem működnek, ugyanis csak ezzel tudják teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat, a kocsik hackelése pedig törvénybe ütközik. Mivel az áruszállítás dízel-alapú, ha az AdBlue drágul, minden drágul.
Szerző(k): Szász PéterA koronavírus-járvány elleni küzdelem jegyében az orosz Szputnyik V, valamint a kínai oltóanyagok engedélyezését tervezi Olaszországban az egészségügyi minisztérium az országban dolgozó külföldi, többségében kelet-európai munkavállalók esetében, a védettségi igazolás kötelezővé tételével egy időben - közölték a szakszervezetek a sajtóval csütörtökön az MTI szerint.
Szerző(k): Szepesi AnitaA Rail Cargo Operator és a Rail Cargo Hungaria magyar exportvonatokat indít Kínába, az első három teszt már sikeresen meg is történt - közölte a Rail Cargo Hungariára hivatkozva az MTI.
Szerző(k): Szabó M. István