Miután Magyarországot kikosarazták, Lengyelország is harcba száll a spanyol vasútgyártó óriásért. A varsói kormány támogatja a felvásárlást, olyannyira, hogy már lobbizásba is kezdett Madridban.
Szerző(k): Galgóczy ÉvaA spanyol Talgo vonatgyártó megszerzésére összeállt magyar konzorcium, úgy tűnik, hajlandó küzdeni az üzletért.
Szerző(k): T. E.A Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. egy olyan transzformátort épített, amely kulcsszerepet fog betölteni Magyarország villamosenergia-hálózatának működésében. A kisebb társasház méretű, 240 tonna tömegű gépet. A berendezés két, korábban üzembe helyezett transzformátorral rendszert fog alkotni, biztosítva az összeköttetést a magyar és a kelet-európai villamosenergia-hálózat között, illetve a kritikus fontosságú infrastruktúrát Ukrajna számára az európai villamosenergia-hálózathoz történő összeköttetésre.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA Ganz-Mávag konzorcium visszavonta a Talgora tett ajánlatát, de nyitva hagy egy ajtót.
Szerző(k): T. E.Az uniós szerv nem lát abban problémát, hogy a spanyol kormány megvétózta a magyar Ganz-Mávag felvásárlási ajánlatát a Talgo vonatgyártó vállalatra.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA Talgo felvásárlását megakadályozó spanyol vétó miatt a Ganz-Mávag jogi lépéseket tesz.
Szerző(k): Vermes ÁdámA spanyol kormány nemzetbiztonsági kockázatokra hivatkozva vétózta meg a Ganz-Mávag felvásárlási ajánlatot a Talgo vonatgyártó vállalatra.
Szerző(k): Vermes ÁdámTöbb mint másfélszeresére nőtt a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. nettó árbevétele 2023-ban, ezzel egyidejűleg az adózott eredményét is növelte a vállalat 2,29 millió euróról 4,45 millió euróra. A Ganz teljes megújuláson ment keresztül az elmúlt években, és mind a négy üzletágában – transzformátor, forgógép, Intelligent Solutions és szerviz – jelentősen tudta bővíteni forgalmát a hazai és nemzetközi piacokon egyaránt. Az eredményekről és a tervekről kérdeztük a Ganz ügyvezető igazgatóját, Gál Gergelyt.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaPencz Rudolf ügyvezető igazgató elárulta: a midibusz fejlesztése mintegy 500 millió forintba került. A jármű közel 60 millió forintos akkupakkja a megújuló energiát termelő közösségek mozgó háttértárolójaként szolgálhat.
Szerző(k): Vígh Gábor