Rendszerszintű vizsgálatot folytatott az Integritás Hatóság a nyírmártonfalvi lombkoronasétány-projekt kapcsán.
Szerző(k): Zádori BenceA fogyasztóvédelem világában megkerülhetetlen a kormány törvényjavaslata, amely egyrészt az uniós szabályok értelmében kapuőrnek minősülő vállalkozásokat (például a Facebook, Google) érinti, másrészt pedig az online szállásközvetítő vállalkozásokat – tudta meg az Economx a DLA Piper szakértőjétől.
Szerző(k): Drávucz PéterBekerültek a Gazdasági Versenyhivatal által üzemeltetett Árfigyelő rendszerébe a speciális étrendet követők által leggyakrabban fogyasztott termékek, illetve a marhahús és az ásványvíz is.
Szerző(k): EconomxIdén 1300-nál is több panaszt kezeltek.
Szerző(k): EconomxFeltárta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy a Telemarketing International Kft. és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH szándékosan megtévesztő kommunikációt folytatott négy terméke esetében.
Szerző(k): EconomxEgy uniós tervezett szerint a jövőben több adatot lesznek kötelesek megosztani a helyi hatóságokkal az olyan szállásszolgáltató platformok, mint az Airbnb és a Booking.com. Ezentúl az internetre feltöltött adatokat is átláthatóbbá kell tennie az ingatlankiadásra szakosodott vállalatoknak.
Szerző(k): EconomxÚj influenszer típus terjed az interneten, saját magukat deinfluenszerek nevezik. Ám mi van, ha ők is ellenszolgáltatás fejében népszerűsítenek egy másik terméket?
Szerző(k): Drávucz PéterA Heineken Hungária után újabb magyarországi sörgyártóval szemben zárult le a GVH eljárása, amely megállapította, hogy a Dreher is szűkítette a sörválasztékot – vette észre az Economx. A hatóság ezért 12 millió forintos bírságot szabott ki, a társaságot pedig megfelelési program kialakítására kötelezte. A vizsgálat során a versenyhivatal feltárta, hogy a gyártócég a törvényi tilalom ellenére olyan szerződési feltételekkel kötött megállapodást egy budapesti vendéglátóhellyel, amely szinte kizárólagosságot eredményezett annak sörválasztékában.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsPont került egy régóta húzódó kartellügy végére. A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy az útjelfestéssel és közúti táblázással foglalkozó vállalkozások nagy része felosztotta egymás között a hazai piacot 2012 és 2014 között. A hatóság végül mintegy 300 milliós bírságot szabott ki 17 vállalkozásra az ország teljes területét lefedő sorozatos összejátszások miatt, egyes felelősöknek pedig büntetőjogi következményekkel is szembe kellett nézniük.
Szerző(k): Gyöngyösi Balázs