A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forint bírságot szabott ki a keleti szőnyegeket árusító Szőnyeg galéria Kft.-re, mert megtévesztette a fogyasztókat a csaknem 2 évig tartó végkiárusítás hirdetésével.
Szerző(k): Varga CsengeElsősorban a nyerstej felvásárlási árának meredek emelkedése miatt nőtt Magyarországon közel kétszeresére a tej és tejtermékek ára, de a dráguláshoz hozzájárult az árstop, a kereskedők árpolitikája és a termelők, valamint a feldolgozók költségnövekedése is. A Gazdasági Versenyhivatal jelentésében ugyanakkor rámutatott: a Tej Terméktanács árprognózisa jelentősen felhajtotta az árakat.
Szerző(k): Nagy KristófA kormány kötelező akciózás bevezetéséről intézkedik, amelyről újabb részleteket osztott meg a Gazdaságfejlesztési Minisztérium és az Agrárminisztérium, melyek a részletszabályok kidolgozásáért felelnek.
Szerző(k): Varga CsengeAz Igazságügyi Minisztérium is csatlakozott az infláció letörését és a tisztességes piaci versenyt segítő online árfigyelő adatbázis megvalósítását koordináló munkacsoporthoz. Varga Judit igazságügyi miniszter további célzott ellenőrzéseket ígért az árstoppal trükköző és egyes termékeket túlárazó kereskedők kiszűrése érdekében.
Szerző(k): Nagy KristófNövelték forgalmukat, ezzel megközelítették a járvány előtti szintet a legnagyobb hazai sörgyárak 2022-ben. A sör az államnak is jó biznisznek bizonyul, a leuralt hazai sörpiac vesztesei pedig továbbra is a kisüzemi főzdék és a fogyasztók.
Szerző(k): Nagy KristófA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) feltárta, hogy négy vállalkozás kartellbe szerveződve próbálta elnyerni a BKV menetrendszerinti hajójáratainak üzemeltetését. Minden résztvevő beismerte a jogsértést, ezt figyelembe véve a GVH enyhítette a kiszabott bírságot.
Szerző(k): Horváth TiborMegtévesztő reklámok miatt indított vizsgálatot a Gazdasági Versenyhivatal egy másnaposság elleni ital gyártójával és forgalmazójával szemben. A gyanú szerint országos tévéreklámokkal és internetes hirdetésekkel téveszthették meg a vásárlókat.
Szerző(k): Varga CsengeAz inflációs fordulatot követően sok termék ára akár csökkenhet is az előrejelzések szerint. A bizakodó várakozásokra a napokban ráerősítettek a hazai diszkontláncok is azzal a bejelentéssel, hogy tartósan csökkentik a vaj árát. A 20 százalékos árcsökkentés mindenképpen örömteli lépés, ugyanakkor a vaj ára egy év alatt közel 80 százalékkal nőtt Magyarországon. A többi uniós országhoz képest kétszeres hazai áremelés nem magyarázható csak a piaci okokkal. A kiugró adat arra viszont magyarázatul szolgál, miért vizsgálódik a versenyhivatal a boltláncoknál.
Szerző(k): Nagy KristófBekövetkezhet a várva várt fordulat: elkezdődhet az élelmiszerinfláció mértékének csökkenése, amit már az áruházláncok is megerősítettek. Hamarosan túl lehetünk az inflációs csúcson, így az ársapkák már anélkül kivezethetők lehetnek április 30-tól, hogy ezzel ne nőjön érdemben a lakosság terhe – mondta a Napi.hu-nak adott interjújában Nagy István. Az agrárminiszter szerint a vásárlók is érzékelik, hogy a kiskereskedelmi láncok eltúlzott áremeléseket hajtottak végre az árstopra hivatkozva. Ez vezethetett oda, hogy Magyarországon drágult legjobban az élelmiszer az Európai Unióban, ugyanakkor a láncok profitja is nőtt. A piaci folyamatok viszont az árak csökkenéséhez vezetnek.
Szerző(k): Nagy Kristóf