Elképesztő méreteket öltött a magyarországi használtautó-import: már minden második, itthon először forgalomba helyezett személygépkocsi két évesnél idősebb. A teljes hazai állomány átlagéletkora 12 év felé közelít.
Szerző(k): Ádám ViktorA használtautó-kereskedelem még 2,1 százalékkal bővült az idei első háromnegyed évben, azonban a szeptemberi visszaesés már előrevetíti, hogy a devizahitel-előtörlesztések és a jogszabályi változások miatt a vevők jobban megfontolják vásárlásaikat, és jövőre már csökkenni fog a magyarországi piacnak ez a szegmense is - állapította meg szerdai sajtótájékoztatóján Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.
Szerző(k): MTIAz első félév során közel 4 százalékkal nőtt az értékesített használtautók száma. Az újautó eladások lassulása miatt azonban csökkent a fiatal gépkocsik cseréje, és fogyóban van a minőségi használtautó kínálat is. A tendenciák azt mutatják, hogy tovább öregedhet a hazai autóállomány, ami viszont a szervizek számára jó hírt jelent.
Szerző(k): NAPIAz adóbevételeket és a használtautó-piacot erősítheti a külföldi rendszámok használatát korlátozó intézkedéscsomag - véli a Weltauto márkaigazgatója.
Szerző(k): NAPIA nyár első két hónapjának csökkenését követően újra emelkedésbe fordultak az újautó-eladások.
Szerző(k): Ádám ViktorFelpörgött a két évesnél idősebb használt autók magyarországi behozatala, évek óta nem látott darabszámot mutat az első féléves statisztika. A növekedést a második félévben tovább erősítheti a regisztrációs adó várható, egyes kategóriákban akár drasztikus mértékű emelését megelőző bevásárlási hullám.
Szerző(k): Ádám ViktorÁrbevétel és eredményszinten egyaránt jelentős javulásról számolt be az AAA Auto féléves gyorsjelentésében.
Szerző(k): NAPIA fogyasztási adó helyett regisztrációs díj bevezetésére tett javaslatot a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), melynek adatai szerint ebben az évben - a Suzukit nem számolva - várhatóan 120 ezer új autót értékesítenek a magyarországi márkaimportőrök. Ezen kívül év végéig akár 50 ezret is elérheti a magánvállalkozások és magánszemélyek által behozott használt autók száma. Elsősorban ezek miatt szorgalmazza az MGE, hogy valamennyi importautó után ne forgalmi adót kelljen fizetni, hanem azzal megegyező mértékű regisztrációs díjat.
Szerző(k): Bubrik Gáspár