Egy dollár legyen a költsége egy kiló tiszta hidrogénnek! - Ezt a célt jelölte meg az Egyesült Államok energetikai minisztériuma (DOE), miután úgy látják, hogy 2030-ra fel kell gyorsítani “a bőségesebb, megfizethetőbb és megbízhatóbb tiszta energia megoldások” érvényre jutását az energetikában. A célár ettől még brutális vállalás: jelenleg a zöldhidrogén ára ennek az ötszöröse.
Szerző(k): Szabó M. IstvánJól lehet, a magyar energiastratégiában szerepel, hogy Magyarország kiemelten kezeli, hogy részese legyen a zöld hidrogén iparnak, a Siemens Gamesa most megjelent iparági alapvetései szerint ez anélkül nem fog menni, hogy drámai mértékben meg ne növelnénk a szélerőművek számát, méretét. A fehér könyv azt az utat jelöli ki, hogyna válhat 2030-ra (2050-re) valóban az energetika megoldókulcsává a zöld hidrogén.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA madridi 100 millió eurós fejlesztési projektben van naperőmű, elektrolizátor, hidrogén és persze Toyota. Ugyanilyen színes a résztvevői kör is: a japán autógyár fejlesztése alá egy közel-keleti energiatermelő és egy spanyol integrátor dolgozik. A cél: lecserélni legalább ezer hagyományos taxit, amilyen gyorsan csak lehet.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMinek nevezhető másnak, mint "színe változásnak" az, amikor egy földgázra és kőolajra felépített vállalkozás úgy dönt: teljesen másként fogja fel eztán a világot. A héten a Shellt a hágai bíróság kötelezte erre, a francia Total magától lép az új útra.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA Nemzetközi Energiaügynökség egy 400 lépésből álló javaslattal állt elő, hogy a klímaváltozás ellen hatékonyan fel lehessen lépni. Ennek része, hogy 2025 után már nem volna szabad a háztartások fűtéséhez használt új gázkazánokat értékesíteni. A földgázzal van igazi bajuk, helyette a hidrogén használatát javasolják.
Szerző(k): Szabó DánielA kormány szerdán jóváhagyta a Nemzeti hidrogénstratégiát, amelynek része az Akvamarin nevű zöldhidrogénes projekt, ez pedig segíthet a megújuló forrásokból megtermelt energia tárolásában.
Szerző(k): Szabó DánielElfogadta a kormány a Nemzeti hidrogén stratégiát, Magyarország ezzel nagy lépést tett az innovatív, fenntartható, zöld gazdaság irányába – írta a közösségi oldalán szerdán az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az MTI szerint.
Szerző(k): Szepesi AnitaNéhány napja vált hivatalossá, hogy a MÁV-Start Zrt. nem rendeli meg azokat a motorvonatokat, amivel több mint egy éve tervezi, hogy 2030-ra zéróemisszióssá tesz több, jelenleg dízelmozdonnyal szennyezett pályaszakaszát. Új ígéret van, de az - a jelek szerint - nem lesz olcsóbb, sem jobb helyzetet nem teremt. Ráadásul az európai vasúti személyszállítás fejlődése más irányba kezdett el zakatolni.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÁtadták hazánk első mobil hidrogén-töltőállomását csütörtökön Budapesten, a Linde Gáz Magyarország Zrt. telephelyén - írja az MTI.
Szerző(k): Szász Péter