21,5 milliárdos veszteséggel zárta a 2023-as üzleti évét a Tesco. A vállalat ezt azzal indokolta, hogy ahogy az embereknek kevesebb lett az elkölthető pénze, hátrányba kerültek a nagy, város széli hipermarketek.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraA felmérést 3 hazai hipermarket árai alapján állították össze, amelyhez egy 30 termékből álló élelmiszermintát használtak.
Szerző(k): Kiffer AnnaEladókat és pénztárosokat keres a SPAR a Budapest környéki üzleteibe.
Szerző(k): Fogarasi KittiOlcsóbbak lettek a pékáruk, a haltermékek és egyes húskészítmények is, a kedvezmény mértéke 5 és 40 százalék közötti.
Szerző(k): EconomxEgyre emelkedik azok aránya, akik nemcsak a pénzügyi helyzetük miatt aggódnak, hanem drasztikusan vissza is fogták a kiadásaikat. Tarolnak a hiperek és a diszkontok. Mutatjuk, hogy min spórolnak most az emberek.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsA horvát kiskereskedelem legdominánsabb szereplője tavaly is a Konzum Plus volt, 20-30 százalékos piaci részesedéssel – derül ki a horvát versenyhivatal elemzéséből. A legnagyobb haszonkulccsal pedig a pékárut és a cukrászati termékeket értékesítették a boltok az országban.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennEgy évek óta levásárolt fogyasztói kosár árváltozásából az derül ki, hogy a legolcsóbb félbarna kenyér ma Magyarországon az áruházláncok átlagárai alapján éppen kétszer annyiba kerül mint egy évvel ezelőtt. Az átlagos inflációra is durva adat jött ki.
Szerző(k): Komócsin SándorÚgy tűnik, az infláció azon a ponton kezdi el megszüntetni keresletet, ahol a legkönnyebb dolga van, azaz nem az élelmiszereknél, hanem a tartós fogyasztási cikkeknél. Ezzel a Lidl is kénytelen szembe nézni.
Szerző(k): Komócsin Sándor, Csernátony Csaba2021-ben még nem is volt extraprofitadó és már úgy is lefelé vette az irányt az adózás utáni eredmény. Az élelmiszeres áruházakban bár nőtt a forgalom, de a költségek is, így nem is dobtak mindent rá a vásárlóra.
Szerző(k): Molnár Csaba