Június 30-án hatályba lép az új reklámetikai kódex, számos fontos újítással bír majd, az egyik vadonatúj szakasza: a „Reklámozás influenszerrel”. Helyretették, hogy miképp kell értelmezni az influenszereket és a velük történő üzleti együttműködéseket.
Szerző(k): Drávucz PéterA tartalomgyártók a videómegosztót márkaépítési lehetőségként fogták fel, de időnként sajnálkoztak, hogy a platformon nincs lehetőségük közvetlenül bevételt generálni. Most ez megváltozik.
Szerző(k): Horváth BalázsElon Musk minden lépésével a Twitterből származó veszteségeket próbálja csökkenteni – mondta Dávid Ádám közösségimédia-szakértő a Napi.hu videó podcastjában. A Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a Tesla-vezér minden erejével azon dolgozik, hogy nyereségessé, de legalább nullszaldóssá tudja tenni a Twittert, amelybe végül kényszerből szállt be. Szerinte a válság hatására a cégek egyértelműen kevesebbet fordítanak közösségimédia-marketingre, így csökken a hirdetési felületek ára.
Szerző(k): Gáll CsongorA Sport & Tip sportfogadás-tanácsadó oldal megtévesztően reklámozta szolgáltatásait biztonságos pénzkereseti lehetőségként, számos ügynökséget és influenszert is milliós bírsággal sújtott a GVH.
Szerző(k): Horváth TiborMár a 2010-es évek elején megjelentek az első influenszerek, akik fizetett hirdetéseket tettek ki a közösségi oldalakra csak, akkor még annyira gyerekcipőben járt a közösségimédia-marketingnek ez a területe, hogy szabályozás sem volt rá – hívta fel a figyelmet a Social Guru influenszer és marketing ügynökség vezetője a Napi.hu videó podcastjában. Szabó András „Csuti” hangsúlyozta, hogy az elmúlt 10 évben exponenciálisan növekedett az iparág, amiben dolgoznak, és ma már egyetlen márka sem engedheti meg magának, hogy a reklámstratégiájának ne legyen része egy influenszer-kampány, amiben egy, de sok esetben több személy képviseli a céget.
Szerző(k): Gáll CsongorAz internetezők szerint a Kardashian-éra közel két évtizedes pályafutása után a végéhez közeledik. Nagyon sok pénzt veszthetnek, ha nem tudják megtartani a követőiket.
Szerző(k): Horváth BalázsA Deloitte előrejelzése szerint 2023-ra világszerte 5 milliárdra nő azoknak a felhasználóknak a száma, akik ezeken a felületeken vásárolnak. Ezek a véleményvezérek nemcsak inspirálják, hanem irdatlan mértékű vásárlásra is buzdítják az egyre nagyobb vásárlóerővel bíró Z-generációt.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsNonprofit szervezetek vezetői, nemzetközileg ismert zöld hálózatok hazai képviselői, cégvezetők, tudós és humorista is szerepel Magyarország 25 legbefolyásosabb zöld személyiségeinek listáján. Első alkalommal lát napvilágot olyan lista, amely Magyarország legfontosabb fenntarthatósági személyiségeit mutatja be.
Szerző(k): Varga CsengeEgyre több civil szervezet és véleményvezér foglalkozik a fenntarthatóság témakörével. Az Ifjúságkutató Intézet és a Klímapolitikai Intézet annak járt utána, hogy a magyar fiatalok mennyire ismerik a zöld témával foglalkozó társaságokat és a zöld aktivistákat. Greta Thunberg környezetvédelmi aktivista mögött Áder János volt államfő magabiztosan birtokolja a második helyet ismertségben.
Szerző(k): Horváth Tibor