A több száz millióból rendezett kerékpárverseny extra brandértéket hoz Magyarországnak, a cél pedig, hogy topkategóriás versennyé nője ki magát – nyilatkozta az Economxnek Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaA reptéri vasút külön pályán fut majd, külön díjszabással, a MÁV hálózatától elkülönülve. A zárt pálya oka az, hogy a kínaiak még nem képesek a magyar vasútüzembe illeszkedő infrastruktúrát építeni.
Szerző(k): Horváth TiborAz ukrán kormányfő elmondta, hol van azonnal szükség az amerikai kongresszus által megszavazott gigasegélyére.
Szerző(k): H. Sz.Azt ajánlották, hogy Ukrajna hagyja békén az orosz olajfinomítókat - az újrázásra készülő Biden-adminisztráció ugyanis nem szeretne magas benzinárakat látni. Az ukrán elnök nem hallgatott a baráti tanácsokra.
Szerző(k): H. Sz.Az olasz pénzügyminisztérium borúsabb gazdasági kilátásokról számolt be, mint tavaly szeptemberben, az oroszok viszont örülhettek: csökkent az ország külföldi adóssága 2024 első negyedévében. Ukrajna is fellélegezhetett, miután megérkezett az uniós zöld lámpa: a háború sújtotta országból érkező mezőgazdasági áruk vámmentessége 2025 júnisáig megmarad. Ezek voltak a hét legfontosabb külgazdasági és külpolitikai eseményei.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennAz esetleges külföldi szabotázs és a kritikus infrastruktúrát ért támadások riadalmat keltenek, így a megállapodás főként az ellenálló képességre és a megelőzésre összpontosít, és kiegészíti a NATO munkáját.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraKína mára Magyarország legnagyobb Európán kívüli befektetőjévé és legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, pénzügyi kapcsolataink folyamatosan erősödnek – mondta a pénzügyminiszter.
Szerző(k): Horváth TiborOroszország március 22-én éjjel újabb nagyszabású drón- és rakétatámadást intézett Ukrajna városai ellen Harkov, Zaporizzsja és Krivij Rih ellen, elsősorban az energetikai infrastruktúrát célozva.
Szerző(k): EconomxTízéves útfejlesztési programot kezd meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az MKIF 35 évre kapta meg az államtól a gyorsforgalmi úthálózat nagy részének üzemeltetési jogát. A vállalat 4000 milliárd forintból szeretné renoválni és bővíteni a hazai utakat.
Szerző(k): Gulyas Ábel