Története során először lépte át a félmilliós számot a Jaguar Land Rover (JLR) által eladott gépkocsik száma 2015-ben, ennek ellenére az indiai Tata Motors kezében lévő brit cég profitja negyven százalékkal zuhant - írja a Portfolio.hu a Financial Times-ra hivatkozva
Szerző(k): EconomxVárhatóan tovább emelkedik az idén a szlovákiai autógyárak kibocsátása - derült ki a három vállalat, a pozsonyi Volkswagen, a zsolnai Kia és a nagyszombati PSA által az MTI-nek eljuttatott adatokból.
Szerző(k): MTI-EcoVolkswagen, Peugeot, Kia - a három nagy autógyártónak köszönhetően az egy főre jutó gyártás szempontjából Szlovákia már most is a világ vezető autóipari nagyhatalma. Az elkövetkező években ráadásul tovább nőhet az ágazat részaránya. 2018-ban kezdi meg a gyártást Nyitrán a Jaguar Land Rover, miközben a kormány máris egy újabb autógyártóval tárgyal - írja a pozsonyi Új Szó.
Szerző(k): EconomxA térség legjobban fizetett autóipari munkásai lesznek a Jaguár gyár szlovákiai alkalmazottai.
Szerző(k): Barabás T. JánosVégképp szertefoszlottak a magyar kormány reményei: a Jaguar Land Rover hivatalosan is bejelentette, hogy Szlovákiában építi fel jókora, évi 300 ezer autó gyártására képes összeszerelő üzemét.
Szerző(k): EconomxBár kétségtelenül jelentős siker, hogy a Jaguar Land Rover Szlovákiát választotta új gyárának helyszínéül, szakértők szerint a projekt komoly nehézségekbe ütközhet.
Szerző(k): Barabás T. JánosAz indiai Tata Motors döntött arról, hogy a kelet-közép-európai régió mely országában épül fel a Jaguar Land Rover új gyára.
Szerző(k): EconomxA Jaguar Land Rover új közép-európai autógyárát vélhetően Lengyelországban építi fel. Szlovákiához képest a lengyelek kedvezőbb ajánlatot tettek, az elkövetkező hetekben hozzák nyilvánosságra a befektetés részleteit - közölte a TASR hírügynökség a The Sunday Times brit lapra hivatkozva. Magyarország is versenyben volt.
Szerző(k): EconomxA szlovák sajtó és a lengyel miniszterelnök-helyettes szerint Magyarország már kiesett a Tata/Jaguar Land Rover gyáráért folytatott versenyből. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerint ez nem igaz, míg a cég csak annyit közölt, hogy nincs még végső döntés a helyszínről. Kiszámoltuk, hogy mekkora állami támogatást ígérhet Budapest azért a beruházásért, amely Magyarország messze legnagyobb autógyára lehetne. (Fotó: landrover.com)
Szerző(k): Ádám Viktor