Az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet (NHTSA) és a közutak biztonságával foglalkozó intézet (IIHS) bejelentette, hogy megállapodást kötöttek 20 autógyártóval, melyek az amerikai piac 99 százalékát lefedik. Ezzel gyakorlatilag minden személyautóban és könnyű haszonjárműben szériafelszerelés lesz az automatikus vészfék 2022-től - értesült a Portfolio.hu.
Szerző(k): portfolio.huA munkaerőhiány miatt már nem csak a diplomásokért, hanem a kétkezi dolgozókért is éles küzdelem zajlik a magyarországi autóiparban - miközben a régiós országok cégei is megkezdték a hazai dolgozók elszipkázását. Nyitott kérdés, hogy mit tűrnek majd és mit nem a multik nyugati központjaiban. Eközben a kkv-k hátrányba kerülhetnek.
Szerző(k): K. Kiss GergelySúlyos fenyegetést jelent a hazai autóipar számára is az európai migrációs válság, hiszen Schengen felbomlása a tét, amely pedig az európai versenyképesség alapja - mondta Szijjártó Péter.
Szerző(k): Szász PéterÚj dimenzióba került a magyar-amerikai gazdasági együttműködés az Amerikai-Magyar Üzleti Tanács megalakulásával - mondta Szijjártó Péter az MTI-nek, miután kedden részt vett a szervezet alakuló ülésén New Yorkban.
Szerző(k): MTI-EcoA kormány öt évre elosztva 5,37 milliárd forint támogatást biztosít a Robert Bosch Kft.-nek kutatás-fejlesztési célokra, az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg.
Szerző(k): MTIA Daimler részben Finnországba telepíti a Mercedes GLC sportos hobbiterepjáró modell gyártását - jelentette be csütörtökön Stuttgartban a vállalat.
Szerző(k): MTI-EcoAz élelmiszeripar jelentős része után nem csak a jármű- és gépipar, hanem a gyógyszeripar termékei is Moszkva tiltólistájára kerülhetnek, márpedig Magyarország orosz exportjában épp ennek az ágazatnak van a legnagyobb súlya.
Szerző(k): MTI, EconomxA befektetésösztönzési ügynökség több mint 50 külföldi járműipari cég potenciális magyarországi invesztíciójáról tárgyal, ám a PwC szerint nagy autó- vagy autóalkatrészgyártó megjelenése nem várható.
Szerző(k): EconomxA csütörtökön bejelentett élelmiszerimport-korlátozás csak figyelmeztető lövésnek tűnik - ennél jóval nagyobb csapást mérhet az uniós és a magyar gazdaságra, ha Moszkva más területekre - például a gép-, jármű- vagy a gyógyszeriparra - is kiterjeszti a beviteli tilalmat. Utánanéztünk, mennyi pénzről és milyen ágazatokról lehet szó.
Szerző(k): Ádám Viktor