Nem idegenkednek a magyarok az e-autóktól, de visszatartja őket, hogy magasabbak az ilyen járművek árai, nem elég nagy a hatótávol ...
„Azt látjuk, hogy az újrahasznosítható alapanyagért nemzetközi verseny folyik és ennek az Európai Unión belül kell megoldódnia. Mi ...
Az elmúlt hónapokban az európai gépjárműipar nehéz időszakot élt át, ám előremenőleg a zöld energetikai átállás óriási keresletet ...
A napelemes rendszerek hálózatra csatlakozásának megtiltása nem biztos, hogy az utolsó tétel a magyar energiarendszert jellemző kuszaságban, de gyorsan ennek jelképe lett. Az elmúlt hónapokban folytatott szakmai, iparági háttérbeszélgetésekből kiderült, hogy bár a problémás területre elméleti szinten volna megoldás, a helyzet javulásában az átpolitizált rögtönzésekre berendezkedett döntéshozói mechanizmusok miatt nehéz bízni. Tabudöntögető szakpolitikai irányítás híján egyre sötétebb a helyzet.
Szerző(k): Szabó M. IstvánPalkovics László ipari miniszter török hírügynökség által közölt augusztusi nyilatkozatának egyik félmondata alapján a magyar lapok arról írtak, hogy fordulat jöhet és a kormány ismét engedélyezheti a szélerőművek telepítését Magyarországon. Tordai Bence képviselői kérdésére adott TIM-válaszból azonban az derül ki, hogy a kormány továbbra is "elsősorban a naperőművek használatát és fejlesztését tartja indokoltnak és célszerűnek".
Szerző(k): Domokos ErikaMájusban átlépték a 10 gigawatt (GW) napelemes hálózati méretet Lengyelországban, de év évégre lesz az 12 GW is! Sőt, úgy rákapcsoltak, hogy egy friss jelentés szerint Európában náluk nő majdnem a leggyorsabban ez a szám, és a napenergia olyannyira a fő hajtóereje a megújulóenergia-fejlesztéseknek, hogy 2025-re elérik a 20 GW méretet.
Szerző(k): Szabó M. IstvánSzinte csak néhány évvel ezelőtt történt, hogy Elon Musk - az akkor még veszteségesen gyártott Tesla autók első látványosnak látszó sikerei kapcsán - azzal állt elő, hogy az igazán nagy üzletet nem az autóipar radikális átalakításában, hanem az akkumulátorgyártásban látja. Mára ezt, ahogyan ennek gazdasági hajtóerejét, fejlődési-fejlesztési potenciáját látni evidencia, sőt: azt látjuk Európában, hogy az országok egymással is versengve alapítanak, telepítenek, nyitnak ilyen-olyan akkumulátor üzemeket. Ebben Magyarország nem áll rosszul. Erről és a magyar karbonmentesítési forgatókönyv(ek) összefüggéséről aligha lehet kompetensebb szakembert találni a Napi.hu podcastjának mai vendégénél.
Szerző(k): Szabó M. István