Valami nagyon nem stimmel a Fidesz-KDNP kampányelszámolásaival - állapították meg civil szervezetek az idei népszavazási és a 2014-es parlamenti választási kampány költségeinek összehasonlításával.
Szerző(k): EconomxKét komoly vád is megfogalmazott Donald Trumppal, az amerikai Republikánus Párt elnökjelöltjével szemben. Az egyik szerint saját üzleti céljaira használta fel jótékonysági alapja pénzét, a másik szerint cégeink keresztül profitot vesz ki kampányfinanszírozásából.
Szerző(k): Komócsin SándorTöbb millió dollárt kaphatott Paul Manafort, Donald Trump amerikai republikánus elnökjelölt kampánymenedzsere a 2014-ban megbuktatott ukrán elnök, Viktor Janukovics (képünkön) pártjától, amelynek éveken át tanácsadóként dolgozott - értesült a The New York Times amerikai lap.
Szerző(k): MTIMegkezdődhet az aláírásgyűjtés a kampányfinanszírozás átalakításáról szóló népszavazási kezdeményezéshez, miután a Kúria szerdán jogerősen helybenhagyta a kérdés hitelesítéséről hozott választási bizottsági határozatot.
Szerző(k): MTIAz államkincstár 215 ügyben fordult az adóhivatalhoz azért, hogy a NAV szedjen be bizonyos összegeket azoktól a politikai szereplőktől, amelyek vagy akik nem tartották be a parlamenti választások idején folyósított állami kampánytámogatások felhasználásáról szóló rendelkezéseket.
Szerző(k): EconomxCsütörtökig az áprilisi országgyűlési választáson induló minden jelöltnek és jelölőszervezetnek nyilvánosságra kellett hoznia a választásra fordított pénzekről szóló kimutatását.
Szerző(k): MTIAz Országgyűlés nem szabályozta, hogy az európai parlamenti választáson induló pártok mennyit költhetnek a kampányukra, így a pártok dönthetnek arról, mennyi pénzt fordítanak jelöltjeik, illetve pártjuk népszerűsítésére.
Szerző(k): InforádióAz eddig beérkezett adatokból látszik, hogy a Fidesz a pártot támogató kormányzati és civil hirdetésekkel már most túllépte a törvényes határokat. A pártok 1 milliárd forintot költhetnek a kampányaikra, ebből legfeljebb 700 millió forint származhat közpénzből.
Szerző(k): EconomxAz Állami Számvevőszék (ÁSZ) már fogadja a sajtótermékek hirdetési árjegyzékeit, a hatályos törvényi előírások értelmében pedig maradéktalanul ellenőrizni fogja a kampánypénzek elszámolását - adta hírül a szervezet.
Szerző(k): Economx