Idén többet kell majd fizetni a karácsonyfékért is, nem kis részben azért, mert külföldi importból érkeznek a fák, amelyek árára hat a forint gyengülése és a szállítási költségek emelkedése.
Szerző(k): Komócsin SándorA Yettel felmérése szerint a magyarok 7 százaléka senkinek nem ad karácsonyra ajándékot, és a többség is úgy látja, kevesebbet fog venni idén a megszokottnál.
Szerző(k): Vámosi ÁgostonIdén is megkezdődött a karácsonyi ajándékrendelések időszaka és ezzel együtt a csomagforgalom növekedése a Magyar Postánál; a vállalat felkészült az év végi csúcsra, és idén mintegy 140 új csomagautomatát telepített országszerte - közölte a Magyar Posta az MTI-vel csütörtökön.
Szerző(k): Domokos ErikaNovember közepén indul a játékpiac legerősebb időszaka: idén az éves forgalom fele valósul meg a karácsony előtti másfél hónapban, 15 százalékos kosárérték-növekedés várható a tavaly év végi hajrához képest. A gazdasági helyzet ellenére a családok nem terveznek sokkal kevesebbet ajándékokra költeni, a legtöbb gyerek társast, Legót és kreatív készletet, fejlesztő játékot talál a karácsonyfa alatt.
Szerző(k): Molnár CsabaKarácsonyi ünnepi kiadásokra százezer forintot terveznek költeni átlagosan a magyarok idén, ebből 47 500 forintot szánnak ajándékra - derül ki a Cofidis Hitelmonitor legfrissebb, negyedik negyedéves kutatásból.
Szerző(k): Szabó DánielMegjelent a hagyományosan a brit karácsonyi vásárlási őrület kezdetét hagyományosan jelző reklámklip a John Lewis áruházlánctól. A film a körülmények függvényében jellemzően a cukiság vagy a szociális érzékenység körül forog, ezúttal nem meglepő módon az utóbbi a téma - persze, nem hiányzik belőle a cukiság sem.
Szerző(k): Molnár CsabaAz elmúlt években a kereskedők és a vásárlók körében is tombolt a Black Friday-láz. Sokan kivárják az akciós időszakot a szükséges elektronikai eszközök megvásárlásával, és jellemző az is, hogy a karácsonyi ajándékokat is ekkor, alacsonyabb áron igyekeznek beszerezni a vásárlók. Ebben az évben egy tavasszal elfogadott szabályozás alapján a vásárlók átverésére is kisebbek az esélyek, mint korábban voltak.
Szerző(k): Molnár CsabaNem a szokásos meghitt-csilingelős hangulatot hozza a Tesco idei karácsonyi reklámja, a kiskereskedelmi lánc ezúttal inkább arra koncentrált, hogy hangsúlyozza, a megélhetési nehézségek ellenére is lehet teljes az ünnep.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennVajon milyen lesz az idei karácsony figyelembe véve a gazdasági válságot, az inflációt és a komor háborús hangulatot? Ezt találgatják a szakemberek, és van akinek mintha kissé meglepő lenne a tippje erre.
Szerző(k): Komócsin Sándor