Három nap és itt a következő, ezúttal buli ideje, szilveszterre mindenki felkészül, még az is, aki egyedül lép át az új esztendőbe. A pénztárcának akkor sem mindegy, mennyivel csappan meg a tartalma, de aki nagyobb családdal vagy társasággal ünnepel, érdemes szétnéznie, hol is juthat péládul 160 forintért sörhöz. Lidl vagy Kaufland mérlegünk megint Szlovákia felé húz.
Szerző(k): L. K.Továbbra sem érik be a magyarországi árak a német Lidl testvércége, a Kaufland árait. Az üzletlánc nyáron már magyar nyelvű honlapot is indított, így a mindenki által elérhető, jelentős árengedményekkel ölre menő versenybe hozta a nemzetközi cégeket.
Szerző(k): L. K.Adóemeléssel reagál a kormány a bevásárlóturizmus terjedésére Svájcban, ahonnan sokan utaznak át a közeli német településekre olcsóbb beszerzési lehetőségekért. A lengyelek is feszülnek a kereskedelmi kapcsolatok miatt, amelyek sérülnek a szigorúbb határellenőrzésekkel.
Szerző(k): Thurzó KatalinTavaly Németországban közel 300 milliárd eurós kárt okoztak a hekkerek.
Szerző(k): EconomxÖsszedobják a benzinpénzt és szervezett körülmények között egyre többen inkább a határon túli élelmiszerüzletekben költekeznek – hódít a bevásárlóturizmus a szomszédban, ami az Economxnak nyilatkozó szakértők szerint élelmes válasz a magyaroktól a bolti árak kitartó emelkedésére.
Szerző(k): Thurzó KatalinMiközben az Economxnak nyilatkozó szakértő szerint komoly társadalmi feszültséget szülhet, hogy Magyarországon a piacvezető láncok egy tudatos stratégia részeként egységesen szembe mennek a vásárlók és a magyar gazdaság érdekeivel, addig a Szlovákiában olyan akciókat kínál az egyik multi, amivel szinte képtelenség felvenni a versenyt. Egyes prémium termékek fele annyiba kerülnek mint hazánkban, de az általános élelmiszereknél is nagy különbség mutatkozik az egyértelműen magyarokra vadászó Kaufland akciós kínálatát nézve. A Lidl-t és a Kauflandot is tulajdonló Schwartz Group tavaly csoportszinten 64 128 milliárd forintra növelte bevételét.
Szerző(k): Németh TamásTartós tej 216 forintért, búzaliszt 173 forintért, népszerű sörök 200 forint körül – ilyen árakkal találkozunk az egyik Szlovákiában is jelen lévő német lánc akciós kínálatában. Miközben a nemzetgazdasági miniszter egy lapinterjúban arról beszélt nemrég, hogy a magyarok nem költenek eleget, a Kaufland már magyar nyelven, árait forintban feltüntetve csábítja a vásárlókat a határ túloldalára. Durván jó árakkal.
Szerző(k): Németh Tamás