Megtöri a globális gyémántkereskedelmet, hogy havonta több százmillió dollárt érő orosz kövekkel trükköznek a piacokon. A mumbai csiszolóüzemektől a New York-i Fifth Avenue luxusüzleteiig érnek a rejtett csatornák. A gyémántkereskedelemre nem terjednek ki nemzetközi szankciók, mégis feketepiaci körülmények alakultak ki az orosz-ukrán háború miatt.
Szerző(k): Szabó DánielA szakértők egy részének véleményét olvasva a középiskolai tanulmányok egyik alapismeretét idézi fel a globalizáció, amely hasonlóan az energiához nem vész el, csak átalakul. Igaz ugyan, hogy az áruk kereskedelmének és a fizikai munkahelyek kitelepítésének (a fejlett országokból a feltörekvőkbe) útját állhatja a politika, azonban a szolgáltatások nyújtásának globalizációja átveheti ezek helyét.
Szerző(k): Komócsin SándorA szabadpiaci földgázkereskedők és felhasználók felelősségére figyelmeztet az energiahivatal
Szerző(k): Szabó M. IstvánSzeptember közepén kezdi meg a próbaüzemet a Dunapack csomagolóanyag-gyártó vállalat csaknem 24 milliárd forintos beruházással felépült új telephelye - közölte a vállalat pénteken az MTI-vel.
Szerző(k): Rácz GergőA brit élelmiszer-áruházak nagy négyesének, amely egy évtizeddel ezelőtt még mozdíthatatlannak tűnt, új szereplője van. Az Aldi lépett előre, átvéve a Morrisons helyét az elitlubban.
Szerző(k): Molnár CsabaAz idei év első félévében majdnem tízezer munkahelyi baleset történt, 38-an életüket is vesztették munkavégzés során - összesítette az adatokat az Technológiai és Ipari Minisztérium. Az is kiderült, hogy az EU-ban a becslések szerint a rosszindulatú daganatos megbetegedések tekinthetők a foglalkozással összefüggő halálesetek elsődleges okának.
Szerző(k): Koncsek RitaA Humusz Szövetség szerint a betétdíjas csomagolást már alig találni a nagyobb hazai üzletláncokban. A civil szervezet az államtitkársághoz fordult, a vásárlókat pedig arra kérik, jelezzék ezt az üzletláncok felé, hogy elég a pazarlásból.
Szerző(k): Koncsek RitaAzt, hogy mi a magyar bor problémája - aktuálisan is, tradícionálisan is - sokan, sokféle módon megfogalmazták már. Gyakran ezek az ülésponttal is összefüggésben vannak, de van, hogy azzal is, hogy az illető melyik borvidéket, bort, birtokméretet vagy éppen értékesítési szegmenst tekinti e témában a legfontosabbnak. A Napi.hu friss, videós podcastja ezek közül most egy tüske kibeszélésére vállakozott, amit nevezhetünk tágabb értelemben vett bormarketingnek is, bor biznisznek is, ám a lényeg egy rugó feszítéséről szól. Arról, hogy hogyan kellene ma jól eladni a magyar bort. Apropó is van, mivel az újonnan gründolt Tokaj Hegyalja Egyetem egy éppen ezt a témát felvállaló képzést indít. A podcastunk vendége Fiáth Attila, a Tokaj Wine Business Institute igazgatója.
Szerző(k): Szabó M. IstvánVisszaesőben a dinamika az egyik leggyorsabban növekvő kereskedelmi szegmensben, az iparági szereplők pedig meglehetősen borúsan látják a jövőt.
Szerző(k): Rácz Gergő