Egy éve került hazai kézbe a Jófogás és a Vatera, ennek apropóján megvizsgáltuk, hol tart a jól ismert piacterek megújulása. Megtudtuk azt is, mi kell a Z generációs vásárlóknak, általuk milyen trendek alakítják, formálják az e-kereskedelmet. Fontos változás az is a szektorban, hogy Big Four-ernyő alá került a digitális kereskedelem kutatására szakosodott GKID, miután 100 százalékos tulajdonrészt szerzett az elemző-tanácsadó cégben a PwC.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsNovemberben felpörögnek az ünnepek előtti vásárlások, a munkaerőhiány miatt viszont az interneten rendelt csomagok kézbesítéseiben példátlan fennakadások jöhetnek – hívta fel az Economx figyelmét a jelenségre már nyáron is figyelmeztető Egyenlő.hu modern szakszervezet, amely szerint a Packeta közelmúltban robbant problémáit is elsősorban a létszámhiány okozhatja.
Szerző(k): Thurzó KatalinAz egészség megőrzése, az egészséges életmód népszerűsítése, illetve az egészségtudatos környezet kialakítása ma már elengedhetetlen egy munkahelyen is. Egyszerre fontos a munkáltatók és a munkavállalók számára. De vajon hogyan működik ez a kereskedelemben? A Lidl Magyarország elárulta a folyamat részleteit.
Szerző(k): EconomxHa a magyar gazdaság újra érdemben növekedni akar, ahhoz szükség van a mostaninál dinamikusabb fogyasztásra is. Bár a kereskedelmi forgalom ma még nem számottevő része a digitális csatorna, a következő években, a várt újabb konjunktúraciklus idején a mainál jóval hangsúlyosabb lehet, ezért megvizsgáltuk régiós szemüvegen át, hol tartanak a hazai webáruházak. Megállapítható, hogy Magyarország e-kereskedelme versenyképes Kelet-Közép-Európában, de számos rivális – például Lengyelország, Csehország és Szlovénia – bizonyos mutatók tekintetében (úgy mint az online költés, az átlagkereset vagy a GDP) jobban teljesít. Amire leginkább építhetünk, az a jó pozíció az online vásárlók arányában és a webáruházak számában.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsÖsszedobják a benzinpénzt és szervezett körülmények között egyre többen inkább a határon túli élelmiszerüzletekben költekeznek – hódít a bevásárlóturizmus a szomszédban, ami az Economxnak nyilatkozó szakértők szerint élelmes válasz a magyaroktól a bolti árak kitartó emelkedésére.
Szerző(k): Thurzó KatalinUtóbbi a hazai e-kereskedelmi piac egyik vezető szereplője, és már a negyedik hagyományos boltját nyitja Magyarországon. De tényleg van erre igény, egyáltalán mi lehet a stratégia?
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsNagy árat kell fizetni az utólagos biztonságért, a bruttó hazai termék kiesése milliárdos nagyságrendű lesz – erre figyelmeztetnek a közgazdászok a németországi határellenőrzések első hetében.
Szerző(k): Thurzó KatalinAz egységek például nem adtak számlát, nem tüntették fel megfelelően az árakat.
Szerző(k): EconomxAz átmenet nélkül, júliusiról novemberivé váló időjárás a fogyasztókra is hatással volt: bő két hete még a gyerekszandál volt a trendi, most viszont az esőkabát.
Szerző(k): Zádori Bence