Kísérleti jelleggel világító szemcséket kevertek a Duna-menti kerékpárút burkolatába Esztergomnál, mintegy 230 méteren - jelentette be pénteken az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Szerző(k): Szabó DánielAz idei központi költségvetésben szereplő, a térségi jelentőségű kerékpárutak előkészítésére fordítható 1 milliárd forintot 4 milliárd forinttal megemelte a kormány. A projekteknek európai uniós forrásból elszámolhatóaknak kell lenniük.
Szerző(k): Németh GézaA Budapest-Balaton kerékpárút újabb két, összesen 13,6 kilométeres szakaszát a Colas Út Építőipari Zrt. és a Magyar Alagútépítő és Bányászati Kft. építheti meg, nettó 950,8 millió forintért.
Szerző(k): Németh GézaDunabogdány és Kisoroszi között gyalogos-kerékpáros híd épül a Duna felett.
Szerző(k): Németh GézaNyolc ajánlattevő közül a Colas Út Építőipari Zrt. építheti meg a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal Budapest-Etyek szakaszán belül a Biatorbágyon áthaladó részt, nettó 295 millió forintért.
Szerző(k): Németh GézaJúliusban már bevezetik az időszakos ingyenes parkolást Budapesten, nemcsak a Lánchíd szorul felújításra, és inkább Albertfalván akarna a főváros új dunai átkelőhelyet, télire is maradnak a bicikliutak, mert szemléletformálás kell - többek között erről beszélt a hvg.hu-nak adott interjújában Karácsony Gergely főpolgármester.
Szerző(k): Szabó DánielA kerékpárosok és az autósok közötti konfliktusok gyakori helyszínei az úgynevezett kerékpárút-átvezetések, vagyis azok a csomópontok, ahol a biciklisek és az autósok - jellemzően lámpás irányítás nélkül - lassítva közelítik meg egymást és leggyakrabban az autósoknak elsőbbséget kell biztosítaniuk. Mivel ezt az elsőbbséget a kerékpárosok gyakran nem kapják meg, a közútkezelők igyekeznek alternatív megoldásokat találni. Van azonban, hogy ez sem elég, az autósok a piroson is áthajtanak.
Szerző(k): Szász Péter, Szabó DánielA Gönyű és Komárom közötti - az Eurovelo 6 részét képező - kerékpárút megépítésére írt ki közbeszerzést a NIF.
Szerző(k): Németh GézaA Magyar Autóklub több pontos javaslatcsomagot küldött Budapest vezetésének, amellyel szerintük olajozottabbá lehetne tenni a főváros közlekedését. Számos előremutató javaslat mellett azonban ők is az újonnan kialakított kerékpársávok megszüntetése mellett kardoskodnak.
Szerző(k): Szász Péter