Az energiafelhasználás 36 százalékáért és a szén-dioxid-kibocsátás 37 százalékáért az építkezések, az építőanyag-gyártás és az épített létesítmények üzemeltetése felelős. Míg azonban az energiahatékony üzemeltetésre, az ezt célzó felújításokra és a közel nulla energiaigényű épületek építésére kiemelt figyelem jut, addig az építőanyagok gyártásával és az építkezéssel kapcsolatos energiafelhasználásra és szén-dioxid-kibocsátásra sokkal kevesebb - hívja fel a figyelmet szemléletváltást sürgetve az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetség (ÉVOSZ).
Szerző(k): Szepesi AnitaA speciális daruépítő svájci cég Ausztrália után Indiába is leszerződött arra, hogy a különös látványt nyújtó energiatároló rendszerét a villamosenergia-hálózatok szolgálatába állítsa. De az új szerződés nyit egy újabb kis kaput is a karbonlábnyom csökkentése felé.
Szerző(k): Szabó M. IstvánEurópa egyik legnagyobb kapacitású zöld hidrogén üzemét építi fel a Mol Százhalombattán, a 22 millió eurós beruházás lehetővé teszi, hogy a vállalat megújuló forrásból származó elektromos áram segítségével évente 1600 tonna zöld hidrogént állítson elő, és ezzel 25 ezer tonnával csökkentse szén-dioxid-kibocsátását.
Szerző(k): Szász PéterNémetországban, Olaszországban és Magyarországon is házkutatásokat tartottak a Suzuki dízelüzemű járműveiben - az európai uniós előírásoknak való megfelelés érdekében - manipulált károsanyag-kibocsátási mérőműszerek használatával kapcsolatban - írja az Autonews.
Szerző(k): Szász PéterA fásítás hasznos, de nem csodaszer az éghajlatváltozás ellen, Magyarország jelentős része nem is alkalmas erdőtelepítésre - olvasható az Ökológiai Kutatóközpont munkatársainak szerdán közzétett elemzésében.
Szerző(k): Domokos LászlóEgységes szén-dioxid-adó bevezetését javasolta a vállalatok számára az ország ambiciózus éghajlati célkitűzésének eléréséhez az EU-tagállam Dánia kormánya.
Szerző(k): Szabó DánielEléggé ismert történet, hogy április 22-e először 1970-ben volt a Föld Napja, és hogy a vizeink, a levegőnk és a környezetünk védelmének fontosságára figyelmeztető, egy amerikai egyetemista kezdeményezéséből indult esemény igen gyorsan globális méretűvé vált. Arról már kevesebb szó esik, hogy e szimbolikus gesztus mögötti eszmék mostanra nem csak a zöldszervezetek és a kormányzati intézkedések szintjén, hanem a vállalatok életben is hovatovább kötelező érvényűvé váltak. Nem csak egy napra - hisz éppen erről szól a fenntartható fejlődés programja. Az idei Föld Napján ezért egy ilyen, céges példán keresztül mutatnánk meg, hogyan állnak össze a fenntarthatóságot célzó mindennapi döntések idővel történelemmé.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAmikor a Renault az egész vállalatcsoport kapitulációs összegének harmadát, mintegy 3 milliárd eurót kénytelen Oroszországban hagyni, vagy amikor zöld rendszámot kaphat egy 30 milliós új BMW (530e Xdrive), pedig épp csak 50-60 km-t képes elketyegni villanymotorral, akkor mindenféle kockázat nélkül állítható, hogy az autóipar őrült nagy bajban van. Mindenre nincs válaszunk, de a Napi.hu videós podcastjában Várkonyi Gábor autóipari szakértő minden fontos kérdésre válaszolt.
Szerző(k): Szabó M. IstvánTöbb földgázt termel ki 25 százalékkal a meglévő gázkútjaiból Dánia, mivel - mint azt az észak-európai ország miniszterelnöke elmondta - jobb mindehhez az Északi-tengeren hozzájutni, mint Vlagyimir Putyintól megvásárolni.
Szerző(k): Szabó M. István