Valamennyi érintett ágazatot figyelembe véve, 2005-höz képest több mint a felével csökkentette a szén-dioxid-kibocsátását Görögország. Ezzel befért az EU-Top3-ba, sőt: van olyan szűrő, ami alapján a görögök a legjobb úton jártak az elmúlt években. De még messze a 2030-ra kitűzött cél.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz Európai Bizottság 2035-ig fokozatosan megszünteti a lehetőségét a dízel- és benzinüzemű autók értékesítésének - közölte az MTI brüsszeli tudósítója.
Szerző(k): Szabó M. IstvánJelentős metánszivárgást mutatnak azok a készült felvételek, melyeket egy nemzetközi éghajlatvédelmi szervezet készített néhány hete Magyarországon. A többségében a Mol telephelyeit szondázó adatgyűjtésről most elkészült jelentésből kiderül, hogy központi szellőző rendszeren keresztül, szelepek mellett szökik-szöktetik a légtérbe a széndioxidnál 84-szer erősebb üvegházhatású metánt.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA század végére akár 410 millió ember élhet kétméteres tengerszint feletti magasságnál alacsonyabb területeken, amelyeket veszélyeztet a vízszint emelkedése - állapította meg egy új tanulmány.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA sziléziai Katowicében tárgyalnak a mai napon a visegrádi csoport (V4) miniszterelnökei - közölte az MTI. A csúcsértekezleten Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök az előzetes menetrend szerint átadja a V4-ek soros elnökségét Orbán Viktor miniszterelnöknek.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz Európai Parlament (EP) brüsszeli plenáris ülésén jóváhagyta azt a klímavédelmi rendeletet, mely 2030-ig legalább 55 százalékkal csökkenteni rendeli az üvegházhatású gázok kibocsátását, 2050-re pedig klímasemleges kontinenssé tenné Európát - közölte az MTI. Az 1990-es bázisév haszánlata eddig jól jött Magyarországnak is, de nálunk a mostani 32 százalékról már el kell majd rugaszkodni.
Szerző(k): Szabó M. IstvánAz új uniós klímarendelet 40 százalék helyett legalább 55 százalékos kibocsátáscsökkentést ír elő. Az új karbonelnyelőknek köszönhetően ez az érték akár 57 százalékra is emelkedhet.
Szerző(k): Rácz GergőA madridi 100 millió eurós fejlesztési projektben van naperőmű, elektrolizátor, hidrogén és persze Toyota. Ugyanilyen színes a résztvevői kör is: a japán autógyár fejlesztése alá egy közel-keleti energiatermelő és egy spanyol integrátor dolgozik. A cél: lecserélni legalább ezer hagyományos taxit, amilyen gyorsan csak lehet.
Szerző(k): Szabó M. IstvánNincs kétség, hogy az Egyesült Államokban komolyan veszik az energetika átalakulását, legfeljebb azon lehet vitázni, hogy ha Donald Trump négy éve nem lett volna, mennyivel járhatna a megújuló energia szektor előrébb. Erősödik a szél, és rengeteget süt a nap - ez a most közzétett friss beruházási adatokból világosan látszik.
Szerző(k): Szabó M. István