Az átlagos lakóingatlan Magyarországon ma is rendkívül pazarló és korszerűtlen, és ha 2030-ig vagy tovább is állni fognak, ez a hátrány csak sokszorozódik. Egyre többen érzik azt, hogy ez ügyben tennivalójuk lenne. Most először sikerült számszerűsíteni, hogy bármely, az energiahatékonysági skálán besorolt lakóház mennyivel ér többet, ha egy vagy több osztálynyi beruházást elvégeznek rajta, illetve benne. A felmérés motorja a Magyar Energiahatékonysági Intézet volt, a Napi.hu mai podcastjába Koritár Zsuzsannát, az intézet vezetőjét kérdeztük.
Szerző(k): Szabó M. IstvánBeszélgetéssorozat indul a klímaválságról a kortárs irodalom bevonásával a Stúdió K Színházban február 16-án. A programsorozatban a színészek tolmácsolásában versek, prózák, drámarészletek segítségével bontják ki az ökológiai válság pszichológiai, etikai vagy filozófiai apsektusait, majd természettudósokkal, szociológusokkal, ökológusokkal és jogászokkal beszélgetnek, bemutatva a válság kezelésére tett javaslataikat - írta az MTI.
Szerző(k): Szepesi AnitaNégy légitársaság - az easyJet, a Ryanair, a Jet2 és a Wizz Air - az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetséggel (T&E) közösen azonos szabályokat szorgalmaz az európai repülőterekről induló valamennyi járatra.
Szerző(k): Szepesi AnitaAz EU 27 tagországából 15 - köztük Magyarország - továbbra is sokkal inkább támogatja a fosszilis energiahordozókat, mint a megújuló energiák terjedését. Az uniós számvevőszék jelentése szerint e támogatások nemcsak aláássák az átmeneti időszakra vonatkozó célok elérhetőségét, de megdrágítják a tiszta és energiahatékony technológiák használatát is.
Szerző(k): Szabó M. IstvánBár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. Csupán minden harmadik cégnek van fenntarthatósági stratégiája.
Szerző(k): Herman BernadettAkkora gondot okoz a vállalatoknak világszerte a megfelelő szállítókapacitások biztosítása, hogy egyre többen választják inkább a légiszállítást, vállalva ügyfeleik megtartása érdekében a magasabb költségeket. Jelenleg már nyugdíjazott gépeket is visszaállítanak forgalomba, a következő években több ezer nagy testű járművet szállítanak le a gyártók. A gond ezzel az, hogy a repülést, mint az egyik legszennyezőbb közlekedési fajtát épp vissza akarják szorítani.
Szerző(k): Rácz GergőBár csupán egyetlen öregecske nukleáris blokkja van Hollandiának, de a rekord ideig alakuló új kormány úgy véli, az országnak szüksége volna még kettőre.
Szerző(k): Szabó M. IstvánJó eséllyel nem felel meg az uniós jogszabályoknak és célkitűzéseknek a Partnerségi Megállapodás (PM) tervezete, amelyet a kormány a napokban nyújtott be az Európai Bizottságnak. Így a hazai társfinanszírozással kiegészített 9000 milliárd forintból 7600 milliárd forintnyi támogatás, a 2021-2027-es uniós költségvetésből Magyarországnak szánt felzárkóztatási támogatások kifizetése került veszélybe. A gond az, hogy a kormány olyan terveket adhatott be, amelyek az EU éghajlatvédelmi, környezetvédelmi céljainak nem felelnek meg - közölte a Levegő Munkacsoport. A Miniszterelnökség szerint nincsenek veszélyben a magyar támogatások.
Szerző(k): Szabó DánielA Lidl Magyarország bejelentette, hogy 2022. január 1-jétől teljes üzlethálózatában, logisztikai központjaiban és irodaházában 100 százalékban megújuló erőforrásból származó áramot használ. Ezenfelül tovább bővül a napelemmel ellátott áruházainak száma.
Szerző(k): Szász Péter