A Fidesz szavazóinak majdnem kilenctizede rossznak tartja azt a kormányzati tervet, hogy 35 évre koncesszióba adnák az autópályák üzemeltetését. Mivel ez az arány hasonló az ellenzékiek körében, úgy tűnik, ebben az ügyben az egész társadalom szemben áll az országot vezetőkkel.
Szerző(k): Komócsin SándorA Transzparency International Magyarország (TI) az Európai Bizottság Belső Piaci Főigazgatóságához fordult, hogy vizsgálják meg a 35 évre tervezett autópálya-koncesszió uniós jognak való megfelelőségét. A civil szervezet szerint a tervezett koncesszió több ponton is sértheti az uniós koncessziós irányelvet, valamint az uniós közbeszerzési irányelvet.
Szerző(k): Szász PéterEgy véleménycikkben különvéleményt fogalmazott meg Varga Mihály pénzügyminiszter a magyar autópálya-hálózat koncesszióba adásáról, ami nem egyezik a hivatalos propagandával. Eközben ütésváltás volt az ügyben a kormány és a civilek, illetve az ellenzék között.
Szerző(k): Komócsin SándorA közelmúltban derült ki, hogy a magyar kormány koncesszióba adná a magyar gyorsforgalmi utak jelentős részét annak fejében, hogy a nyertes 273 kilométer utat kibővít, 272 kilométert épít és 538 kilométert felújít. A tervet számos kritika érte, amit a külföldi példák, a korábbi rossz hazai tapasztalat és az azokon alapuló korrupciós félelemek táplálnak. De vajon mit jelent a koncesszió, miért jó és mennyire kockázatos a magyar adófizetők szempontjából?
Szerző(k): Szász PéterA kukaholdingként ismert NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelőt sokszor kritizálták, mivel állandóan az állam általi tőkésítésre szorult. A tervezett hulladék-koncessziós rendszer 2023 közepétől a díjbevételt is kivonná a cégből, így annak a létértelme kérdőjeleződik meg.
Szerző(k): Szabó DánielMár van olyan cég, amelyik regisztrált a magyarországi gyorsforgalmi úthálózatra kiírt koncessziós tenderen. A kormány még ebben az évben alá akarja írni a szerződést a nyertessel – ezt állítólag Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetiroda minisztere mondta egy háttérbeszélgetésen. Ellenzéki politikusok azonban azt állítják, hogy a kormány az autópályákat is el akarja lopni - írja az atv.hu.
Szerző(k): K. Kiss GergelyMár van olyan társaság, amely regisztrált a tenderen és tanulmányozza a dokumentációt. Terv szerint decemberig aláírják a szerződést a hazai gyorsforgalmi úthálózat bővítésének és üzemeltetésének 35 évre szóló jogáról - írja a Világgazdaság.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaA magyar kormány azzal indokolta, hogy 35 évre koncessziós kezelésben privát gazdasági szereplőkre bíznák a hazai autópályák kezelését és fejlesztését, hogy az Európai Unió költségvetéséből és a koronavírus elleni helyreállítási alap forrásait nem lehet erre a célra felhasználni. Az Európai Bizottság szerint ez így nem igaz, lenne erre uniós pénz. A koncesszió viszont egyszerűbb feltételekkel engedné a beruházásokat.
Szerző(k): Szabó DánielA héten derült ki, hogy a kormány koncessziós közbeszerzési eljárást írt ki a magyarországi autópálya-hálózat 35 éves üzemeltetésére és fejlesztésére. Lukács Tibor, a Közbeszerzési Hatóság korábbi főtitkára, közbeszerzési szakértő szerint több okból is szükség lesz a következő években az állami finanszírozás kiegészítésére - írja a Forbes.
Szerző(k): Domokos Erika