konténer

12.
19.
11:48
Megroppant a szállítmányozás, 2024-ig minden termék folyamatosan drágulhat

Megroppant a szállítmányozás, 2024-ig minden termék folyamatosan drágulhat

Ahogy egyes szűk keresztmetszetek kezdenek megszűnni a szállítmányozásban, úgy mások épp csak most alakulnak, ami azt jelenti, hogy a járvány utáni gazdaság "nem fog egyhamar visszatérni a normális kerékvágásba". Egyes szakértők szerint 2024-ig bizonyos kikötőkben konténerből nem lesz elég, máshol emberből. Eközben a fogyasztók csak figyelhetik az emelkedő árakat. A nagy és az olyan kisebb gazdaságok, mint amilyen a magyar is, rekord inflációs spirálba került.

Szerző(k): Szabó Dániel
11.
12.
09:14
Az egész világ megbénul tőle, de egy cégnek tízszeres profitot hozott

Az egész világ megbénul tőle, de egy cégnek tízszeres profitot hozott

A Hapag-Lloyd német konténerszállító társaság pénteken nettó nyeresége több mint tízszeresére emelkedett az első kilenc hónapban. A szállítási kapacitások szűkössége és a növekvő szállítási volumenek az egész világkereskedelem számára kihívást jelentenek, fokozzák az inflációt is. Viszont a társaság nagyon jól jön ki a keresletből.

Szerző(k): Szabó Dániel
11.
05.
07:08
Ott tartunk, hogy mindenféle áremelkedés "eladható" az embereknek

Ott tartunk, hogy mindenféle áremelkedés "eladható" az embereknek

A nemzetközi konténerhajózást mesterségesen szűkített kapacitások és mesterségesen magasan tartott fuvardíj szintek jellemzik, amelyeknek közgazdasági alapja nincsen. A pandémia kitörését követően a logisztikai láncok sérülése inflációs hisztériát generált a globális kereskedelemben, ennek folyományaként sokkal könnyebb lett bármiféle áremelkedést elfogadtatni a fogyasztókkal. A helyzet haszonélvezői nemcsak a hajózási társaságok, hanem gyakorta a kereskedelmi cégek is, hiszen a logisztikai költségek emelkedése sok esetben hamisan épül be a végfogyasztói árakba - állítja Szalma Botond, a Mahart egykori vezérigazgatója.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
10.
29.
11:33
Új jóslat született: 2023-ig eltart a káosz

Új jóslat született: 2023-ig eltart a káosz

Az egyik nagy tengeri konténerszállítmányozó cég vezére szerint kormányzati beavatkozás nélkül még tovább tart a világ szétzilált szállítási, logisztikai rendszerének rendbe tétele. Kollégái általában úgy vélik, hogy 2022 második felére normalizálódhat a helyzet, ám lehet, hogy ez a várakozás túlságosan optimistának bizonyul.

Szerző(k): Komócsin Sándor
10.
19.
07:08
A megszokottnál jóval nagyobb árzuhanás jöhet karácsony után a boltokban, íme az okok

A megszokottnál jóval nagyobb árzuhanás jöhet karácsony után a boltokban, íme az okok

A nemzetközi szállítmányozás lelassulása most már túlmutat a pandémián, ami pedig ellátási nehézségeket, áremelkedést hozhat a fejlett világban és hazánkban is az ünnepi bevásárlási roham idején. De mi történik akkor, ha a kereskedőkre csak megkésve, karácsony után zúdul rá az a hatalmas mennyiségű áru, amely sokáig a kikötőkben és a logisztikai központokban vesztegelt? Biztos forgatókönyvek nincsenek, de érdemes számolni a jelentős túlkészletekkel.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
10.
12.
14:27
Trükkhöz folyamodik a Coca-Cola és több más nagyvállalat

Trükkhöz folyamodik a Coca-Cola és több más nagyvállalat

A világkereskedelmet megbénító konténerhiányt szokatlan módszerrel enyhítené a Coca-Cola: három ömlesztettáru-szállító hajót bérelt, hogy segítse saját globális nyersanyagellátását. A konténerszállítás alternatíváit nem csak az üdítőital-gyártó, de olyan cégek is keresik mint az Ikea vagy a Wallmart - írja a FleetMon.

Szerző(k): Szász Péter
10.
08.
15:25
Nem bírják a német kikötők a terhelést, veszélyben a karácsony

Nem bírják a német kikötők a terhelést, veszélyben a karácsony

A Szuezi-csatornában ragadt hajó és a kínai kikötők járvány miatti időszakos lezárás követően újabb veszély fenyegeti az európai kereskedelmet. Most az észak-német kikötőkre zúduló hatalmas mennyiségű áru miatt vannak komoly fennakadások, ennek Európa-szerte érezni a hatását, s a karácsonyi szezont is veszélyezteti.

Szerző(k): Lovas-Romváry András
10.
01.
18:01
A hadsereg szolgálatába állt a Continest

A hadsereg szolgálatába állt a Continest

Nemzetközi szakkiállításon is bemutatta egyedi fejlesztésű, mobil katonai lőtérkonténer-fejlesztését a Continest Technologies Zrt. Az összecsukható konténertechnológia fejlesztésével és gyártásával foglalkozó vállalat a magyar delegáció tagjaként vett részt a Szlovéniában megrendezett SOBRA – nemzetközi védelmi ipari konferencián és kiállításon.

Szerző(k): Szabó M. István
10.
01.
12:52
Érkeznek az 5G-vel irányítható vonatok

Érkeznek az 5G-vel irányítható vonatok

A fényeslitkei kombiterminál (East-West Gate) privát 5G-hálózaton keresztül működtethető vasúti átrakóhellyé alakul. Az Európában is első megoldáshoz a Vodafone és a Huawei is kellett.

Szerző(k): Szabó M. István
09.
16.
16:11
Exportvonatokat indítunk Kínába

Exportvonatokat indítunk Kínába

A Rail Cargo Operator és a Rail Cargo Hungaria magyar exportvonatokat indít Kínába, az első három teszt már sikeresen meg is történt - közölte a Rail Cargo Hungariára hivatkozva az MTI.

Szerző(k): Szabó M. István

Athene AI – Gen AI vállalatoknak (x)

Az AI megoldások hétköznapjaink részévé váltak. Céges környezetben követelmény a biztonságos használat és adatkezelés.