Döntő többségében még nem árazták be a klímaváltozás kockázatait a tőkepiacok – állapította meg a KPMG felmérése. Csak a megkérdezett szakemberek 14 százaléka véli úgy, hogy a kockázatok beépültek az árakba. A zöld portfóliók térnyerését szabályozási ellentmondások is lassítják.
Szerző(k): Herman BernadettMagasfokú digitalizáltság, a társadalmi ügyek iránti fogékonyság és a fogyasztói hűség elnyerését mindennél előbbre soroló vállalati kultúra jellemzi az ügyfélélmény biztosítása terén sikeres vállalatok működését – derül ki a KPMG kutatásából. Az egyszerű és gyors kiszolgálás ezen a szinten a beugró szint, de fontos az empatikus kiszolgálás is. A fogyasztók bizalmának tartós elnyeréséhez ma már a tisztességes és fenntartható működés is hozzátartozik.
Szerző(k): EconomxA világ építőipara jól vészelte át a Covid-19 krízist a KPMG 2021 Global Construction Survey adatai szerint - mondta Dános Pál, a magyar KPMG ingatlan tanácsadásért felelős vezetője egy mai sajtóbeszélgetésén. A globális kutatásban résztvevő magyar építőipari vállalatok ugyancsak sikeresnek értékelték az alkalmazkodást, de jelezték, hogy az építőanyag árak ingadozása, az ellátási láncok szűk keresztmetszetei még gondokat okozhatnak. Tapasztalataik szerint az ellenállóképesség vált kitüntetett jelentőségűvé. A kötelező oltást nem vezetik be, de mind a négy cégnél nagyon magas az átoltottság, az oltatlanok zömének pedig erre egészségügyi oka van.
Szerző(k): Szepesi AnitaAz ingatlanbefektetések Közép- és Kelet-Európában 22 százalékkal csökkentek 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest, a tranzakciók értéke így 4,9 milliárd eurót tett ki - tájékoztatta a KPMG könyvvizsgáló legújabb felméréséről az MTI-t.
Szerző(k): Szabó DánielA cégvezetők tavalyhoz képest optimistán néznek a jövőbe a KPMG felmérése szerint, ötből három vezérigazgató növekedést vár. Míg tavaly a leginkább az aggasztotta őket, hogy a járvány miatt kieshetnek a kulcsfontosságú emberek, emiatt működésképtelenné válik a cég, az idén már a kiberbűnözők elleni védekezés és a fenntarthatóság váltak az egyes számú kihívássá.
Szerző(k): Herman BernadettA globális reklámbevétel több mint harmada a két legnagyobb globális platformhoz, a Google-t üzemeltető Alphabethez és a Facebookhoz áramlik. Magyarországon az arány egyelőre kisebb (26 százalék), de gyorsan emelkedik. Az online hirdetések piacán a két nagy szereplő piaci részesedése idehaza 60 százalék, és ezzel lassan, de biztosan kiszívják a bevételt a magyar tartalomiparból. Az EU-s és a hazai kormányzati segítség még várat magára, de mit tehetnek a magyar médiapiac szereplői, hogy ellenálljanak a nyomásnak? Az erre a kérdésre adható stratégiai válaszokat tárja fel a Magyar Reklámszövetség és a KPMG közös tanulmánya.
Szerző(k): EconomxEgy magyar etikus hacker talált a nemzetközi sztenderdek szerint 9.8-as erősségű sérülékenységet a számos multinacionális cég által futtatott Pandora FMS nevű monitorozó szoftverben. A gyártó javította a hibát, a hírt a nemzetközi szaksajtó is felkapta. A hacker kisebb-nagyobb sérülékenységeket láncoltan kihasználva jutott be a Pandora szerverébe.
Szerző(k): EconomxEgész Európában folytatódik a bankok védelmi vonalainak átszervezése a fokozódó felügyeleti elvárásoknak megfelelően. A KPMG 47 bank közreműködésével 2021 tavaszán készített nemzetközi felmérése (Insights on evolving AML practices) szerint a védekezésben teret nyer a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, ugyanakkor a védelemért felelős osztályok között is átalakul a feladatmegosztás rendje. A rendvédelmi szervek erőtlen fellépésére sokan panaszkodnak.
Szerző(k): Herman BernadettRészben a koronavírus-járvány hatására egyre nagyobb figyelem övezi az otthoni kikapcsolódást nyújtó iparágakat, beleértve a szórakoztatóipar egyik legújabb szegmensét, az e-sportot is. A lezárások óta még az átlagosnál is több új hatás ér minket, ami nemcsak az üzleti és a családi életben változtatja meg az eddig megszokott hétköznapokat, hanem a szabadidő eltöltésében is. Az otthon töltött idő növekedésével egyre inkább előtérbe kerülnek az olyan szabadidős tevékenységek, melyek a képernyőkhöz, virtuális és digitális térhez kapcsolódnak.
Szerző(k): Economx